RC: Čokoládový průšvih - Petra Hülsmann

Výsledek obrázku pro čokoládový průšvih recenze

Láska prochází žaludkem

Přichází léto a s ním i nová chuť na příběhy plné romantikyPetra Hülsmann se do čtenářského podvědomí dostala skrze svůj debut, Čmeláci v srdci. V tomto románu autorka ukázala, že dokáže propojit lásku s humorem, a získala si tak srdce mnoha čtenářek. Čokoládový průšvih byl tedy velkou letní novinkou tohoto roku.

Příběh nás zavede do života mladé květinářky Isabelle. Je se svým životem spokojená a užívá si každý den, který tráví v květinářství. Svou práci miluje a už teď se těší, až celé květinářství převezme. Všichni, kteří ji znají, by o ní mohli říct, že je to přesný typ člověka, který lpí na starých zvycích. Isabelle ze srdce nenávidí změny má ráda vše ve svých zajetých kolejích. A jeden takový nečekaný zásah do jejího života roztočí kolotoč chaosu.
Celých jedenáct let byla Isabelle zvyklá obědvat vietnamskou nudlovou polévku v restauraci pana Leeho naproti květinářství. Jenomže ta je teď pryč. Místo ní se otevřel nový podnik, jehož majitelem je Jensen Thiel. Ten vzal restauraci zcela pod jiná křídla a snaží se z ní udělat modernu, kde zákazníci najdou různé exotické pokrmy a speciality z celého světa→ale bohužel žádnou vietnamskou polévku. Ačkoliv se ho Isabella snažila oblomit, Jensen má svou představu o chodu restaurace pevně danou a nehodlá kvůli ní nic přehodnocovat.
Ani jeden z nich by netipoval, že právě vietnamskou polévkou začne příběh, na jehož konci půjde o daleko složitější věci než jen o jídlo.

Protiklady se totiž přitahují, a tak si láska počíhá i na ně dva!

Vedle hlavní dějové linie autorka velkou část v knize věnovala charakteristice hlavních i vedlejších hrdinů. Všechny postavy byly vykresleny zcela reálně a dokonale doplňovaly. Isabella byla od první stránky zcela sympatickou hlavní hrdinkou. Jejím specifickým rysem bylo, že měla vše do posledního detailu naplánované. Měla ráda ve svém životě řád a nedokázala si představit, že by nevěděla, co bude dál. V přímém protikladu proti ní, je tu trochu chaotický a zcela spontánní šéfkuchař Jensen, jehož život je jedno velké překvapení. Kombinace těchto dvou hrdinů byla zárukou vtipných situací a dialogů, takže jsme se při čtení rozhodně nenudili.
Oba byli úžasně sympatičtí, takže si je nešlo neoblíbit, a tvořili hašteřivou dvojici, která člověku při čtení vykouzlí úsměv na tváři.
A podobně tomu bylo i u vedlejších postav. Byly pro nás vítaným doplňkem, který dodával příběhu tu správnou "šťávu". Obzvlášť důležitá byla postava nevlastní sestry Jensena, Merle. Byla do kuchařského umění zapálená podobně jako Jensen, ale na druhou stanu byla chvílemi paličatá podobně jako Isabelle. Jensen s ní měl nejednou těžkou chvíli, ale stejně tak pro něj byla světlým bodem v jeho životě.
Další ženský element byl v knize příjemným zpestřením, a také okořením spletitého příběhu Isabell a Jensena.

Na Čokoládový průšvih jsem se opravdu hodně těšila. Čmeláci v srdci mi svým příběhem učarovaly a byla jsem velmi zvědavá, co nového si pro své čtenáře autorka připravila. Už jen samotný název knihy je dle mého názoru velmi lákavý - čokoláda je prostě♥ - a hlavní téma, zasazené do prostředí gastronomie, autorka vybrala moc dobře, jelikož láska opravdu prochází žaludkem.
Příběh byl vyprávěn velmi příjemnou formou. Nikde jsme se zbytečně nezdržovali a hned jsme se dozvěděli hlavní zápletku, kolem které se poté celý děj odehrával. Díky humoru, který jsme mohli v příběhu nalézt po celou dobu, panovala v románu velmi příjemná atmosféra a spád, díky kterému utíkala jedna stránka za druhou.
Láska zde byla vyobrazena ve všech možných podobách - od krkolomných začátků, přes jiskřivé dohadování, až po konečné prozření.
Autorka ve své knize spojila potrhlé hrdiny a romantikou, čímž opět dokázala, že dokáže vytvořit originální zápletku, hrdiny i prostředí, a získat si tak srdce mnoha čtenářek.

Pokud jste již četli Čmeláky v srdci a líbili se vám, tak si určitě tuto novinku nenechte ujít. A pokud jste se s Petrou Hülsmann doposud nesetkali, tak je ten správný čas, to s Čokoládovým průšvihem napravit.☻

Výsledek obrázku pro chocolate

Moje hodnocení: 5 z 5

Za poskytnutí knihy k recenzi děkuji e-shopu Dobré knihy