Recenze na knížku: Tři oříšky pro popelku

 Autor: Miroslav Graclík, Václav Nekvapil
Nakladatelství: Omega
Počet stran: 384
Série: ------
AnotaceLegendární filmová pohádka Tři oříšky pro Popelku patří mezi nejpopulárnější československé filmy i když od jeho premiéry uplynulo už více než čtyřicet let.
Romantický příběh udělal z křehké a krásné Libuše Šafránkové už navždy Popelku a z charismatického Pavla Trávníčka prince. Jak nesmrtelný film, který je dodnes populární skoro po celé Evropě a své fanoušky
má i mimo kontinent, vznikal? Kdo ho měl původně režírovat, proč se nakonec nenatáčel v létě, a která herečka měla hrát Popelku? O tom všem je tato výpravná kniha, která přináší příběh kouzelného filmu i jeho herců. Exkluzivní rozhovory do knihy poskytl nejen režisér Václav Vorlíček a Popelka Libuše Šafránková s princem Pavlem Trávníčkem, ale i herci Rolf
Hoppe (král), Dana Hlaváčová (Dora), Vítězslav Jandák (Kamil) a Ilona Jirotková (děvečka). Nechybí ani životopisné profilky všech herců a tvůrců a stovka exkluzivních a mnohdy dosud nepublikovaných fotografií Jaromíra Komárka, který byl oficiálním fotografem filmu.

Obálka: Obálka je opravdu nádherná! Na titulní straně je krásná fotka Popelky-Libušky Šafránkové, která je zachycena právě jako obyčejná dívka-Popelka, která drží ony 3 kouzelné oříšky..Právě tím je obálka tak kouzelná ☺
Na první pohled Vás tedy knížka ihned zaujme a Vy nebudete moci knihkupectví opustit aniž byste knížkou alespoň prolistovali ☺

Vazba: Knížka je v pevné vazbě, která se mi líbí!.. Navíc knížka nebude tolik náchylná k poškození což všichni čtenáři velmi ocení.

Hlavní hrdina/ka: Jelikož tohle není úplně standardní knížka s příběhem, nebude tu ustálená hlavní hrdinka. V knize se setkáme skoro se všemi představiteli hereckých rolí a s režisérem této krásné legendární pohádky..





Moje hodnocení: Když jsem Tři oříšky pro popelku uviděla poprvé v knižním provedení, byla jsem hodně zvědavá jaká knížka bude, protože tuto pohádku mám, jako mnoho diváků, už od dětství velmi ráda. Bylo proto, pro mě, velmi zajímavé číst o připravování a natáčení této pohádky→uvidět ji úplně z jiné stránky-nejen jako divák..
Hned ze začátku jsem byla velmi překvapená zmíněnou verzí Popelky, kterou napsala Božena Němcová. Byla totiž úplně jiná, než jak ji všichni známe→v této verzi příběhu (hororu Boženy Němcové-jak je napsáno v knize) se objevují úplně jiné příhody, postavy(lidojed, bába, místo Dory je zde Adlina) a celkově jiné zápletky.
Poté se dovídáme o různých předešlých zpracováních Popelky, jejíž pro nás velmi známou verzí je asi ta animovaná od Walta Disneyho a u nás Popelka ve ztvárnění Evy Hruškové. 
A pak už na nás čekají perličky z natáčení, rozhovory s herci a různé zajímavosti.
V knize se například dozvídáme, jak probíhaly castingy na hlavní role a kdo byli další adepti na hlavní role?..Proč Pavel Trávníček-princ nemá v pohádce svůj vlastní hlas? A spoustu dalších zajímavostí, rozhovorů a krásných nepublikovaných fotografií. ☺

Podle mě by si tuto knížku měl přečíst určitě každý komu se tato pohádka líbila, protože se zde dozví mnoho zajímavostí, na které by jinak nenarazil.
A rozhodně nezáleží na věku čtenáře, knížka je totiž tak dobře napsána, že zaujme rozsáhlou věkovou skupinu čtenářů ☺



Hodnocení: 5 z 5
Za poskytnutí recenzního výtisku moc děkuji nakladatelství Omega

3 komentáře:

  1. Já bych si asi knihu nevzala, protože nemám tuhle pohádku nějak ráda. Viděla jsem ji asi jednou a to mi stačilo... Je to pro mě něco jako Mrazík, nikdy se na to nedodívám do konce. Ale hezká recenze :)

    OdpovědětVymazat
  2. Já tuto pohádku moc nemusím, ale jsem ráda že vím o knize. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Tuhle knížku bych si klidně přečetla, vypadá zajímavě :o) Hezký článek !

    OdpovědětVymazat

© My book world..
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.