Recenze na knížku: Kostičas :-)

Autor: Samantha Shannon
Nakladatelství: Host
Počet stran: 480
Série: 1. díl ze série
Anotace:Příběh začíná v roce 2059. Devatenáctiletá Paige Mahoneyová pracuje v londýnském kriminálním podsvětí, kde působí jako jakási „spojka“ či „posel“ — je krajinochodec, zvláštní typ jasnovidce, a díky svým schopnostem se dokáže vnořit do mysli druhých lidí. Žije v represivním režimu Scion, kde páchá velezradu už jen tím, že dýchá. Jednoho dne se její život navždy změní. Je přepadena, unesena a převezena do někdejšího Oxfordu, města, které před dvěma sty lety zmizelo z map. Tam je Paige vydána na milost a nemilost Strážci, nejkrásnější, ale zároveň nejděsivější bytosti, jakou kdy potkala…


Obálka:
 Obálku Kostičase jsem si prohlédla pouze v knihkupectví, protože doma ji mám jako e-knihu,  a musím říct, že se mi moc líbila! Je specifická výraznou modrou barvou, podle které knížku okamžitě, už z dálky, poznáte! :D :-) A taky na omak je knížka úža :-)

Vazba:Počet stran je 480 což není málo, takže se není čemu divit, že Kostičas je v hardbacku. Celkový dojem z knížky je teda moc a moc dobrý! :3

Hlavní hrdina/ka:Hlavní hrdinkou v tomto tajemném příběhu je Paige, která není tak úplně člověk..Umí se totiž nabourat do cizích myslí, ale její schopnost má i stinnou stránku-žije v neustálém strachu z dopadení..!
Paige mi byla, asi kvůli své schopnosti :D, sympatická..Bylo mi jí zároveň ale i líto, protože svůj dar musela skrývat a neustále se bála toho, že ji odhalí..

Děj:U nakladatelství Host jsme většinou spíše zvyklí na krimi, thrillery, historické romány atd. Teď ale vydalo knížku z žánru YA, kterému jsem nemohla odolat :-)


A teď už k samotnému příběhu. Z anotace už víme, že děj je zasazen do budoucnosti, přesně do roku 2059. Na světě neexistují pouze lidé, ale také bytosti, které jsou něčím zvláštní,výjimečné..A přesně taková je Paige, která má zvláštní schopnost, kterou bychom jí určitě záviděli. Je krajinochodec, což znamená, že se umí dostat do cizí mysli(no neříkejte, že by se Vám to někdy nehodilo! :D ). Ale i když by se zdálo, že díky této schopnosti musí být "žádaná", ona se musí chovat jako obyčejný člověk a svůj "dar" co nejlépe skrývat. V "normálním" životě pracuje v kyslíkovém baru(když jsem si poprvé v knize přečetla tento název musela jsem se smát :D ), a jako druhou práci má v podsvětí Scionu-v gangu, který je přísně utajen.
Ano, je to zvláštní, ale "lidé" jako Paige jsou přímo nechtění a město Scion se je snaží polapit.

Všechny bytosti, jako Paige, které mají nějakou zvláštní schopnost se totiž od lidí liší tím, že kolem sebe mají jakousi, pro lidi, neviditelnou auru a navíc něco zvláštního v očích, takže pokud by ji někde chytila Scionská policie, neměla by šanci.
A to se taky jednoho dne ve vlaku stane. I když bývají kontroly ve vlaku náhodné a málokdy,Paige se zrovna k jedné připlete. Jediné východisko je útěk.
Při úprku a snaze zachránit se, díky svým schopnostem zabije dva policisty a tím se celý její život obrátí vzhůru nohama!!..



Moje hodnocení: Kostičas byl od začátku až dokonce neskutečně čtivý, plný napětí, takže se nestalo, že bych se u knížky nudila. Byla to první knížka YA, kterou nakladatelství Host vydal a podle mě udělalo moc dobře!!

Všechno v ní bylo až do detailu krásně popsané, takže Vaše fantazie si mohla pohrát :-)
Příběhy s trochou nadpřirozena mám vždy hodně ráda a Kostičas mezi ně bude rozhodně patřit! :-))
Rozhodě tuhle knížku doporučuji! :3


                         
                                                        
                                                               Hodnocení: 4 z 5
                     Za poskytnutí recenzní e-knihy moc děkuji nakladatelství Host :-)

2 komentáře:

  1. Pěkná recenze. Kniha je to vážně úžasná, přečetla jsem ji jedním dechem a byla jsem nadšená. :) Už se moc těším na druhý díl. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Knížka je opravdu krásná! Sice je ze začátku trochu zmatek v těch všech výrazech, ale poté co si člověk zvykne to jde jak po másle. :-) Skvělá recenze.

    OdpovědětVymazat

© My book world..
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.