Recenze na knížku: Kočičí gen

Autor: Thomas C. Brezina
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 304
Série: 1. díl ze série
AnotaceDokáže vidět ve tmě. Je jiná a zvláštní…
Katie je patnáct let a po smrti svých rodičů bydlí s babičkou a strýcem na malém ostrově. Její, do té doby poklidný život, se však začne komplikovat. Dějí se totiž divné věci. Kdykoliv se ocitne v ohrožení, zježí se jí vlasy, daleko lépe slyší a pohybuje se mrštně jako šelma. 
Ukazuje se, že kromě lidských má v sobě i kočičí geny. Všechno se najednou obrací naruby. Babička je obviněna z vraždy a Katie zjišťuje, že se smrtí jejích rodičů není vše tak, jak si až dosud myslela...

Napínavý příběh o lidech mezi námi, kteří jsou na první pohled zcela obyčejní, ale ve skutečnosti skrývají obrovské tajemství.
Obálka: Kočičí gen je druhé vydání Kočičí holky, která u nás měla velký úspěch-a také je už tento titul vyprodaný, proto jsem se dočkali i druhého vydání! Obálka k příběhu naprosto sedí→dívka se zelenýma očima, s drdůlky, které na první pohled vypadají jako malé kočičí uši..a za ní vše podtrhuje krásná šelma ztvárněná černou pumou! Opravdu správná KOČIČÍ obálka.
Vazba: Vazba je měkká, což mě překvapilo, vzhledem k tomu, že knížka je docela tlustá, ale nevadí mi :)

Hlavní hrdina/ka: Hlavní hrdinkou je patnáctiletá Katie, která žije s babičkou, protože její rodiče zahynuli při autonehodě..Ale i tak se snaž být silná a vše zvládá
A už tak napjatý život ji eště docela vykolejí zjištění, že s ní není vše úplně v pořádku..že se mění..napůl v kočku!
→Kaite pro mě byla takový neutrální hrdina..nijak mi neutkvěla v paměti-asi proto, že se jedná o mladšího hrdinu, ale nemůžu říct, že by byla nějaká špatná. Někdo mladší než já by se s ní třeba i ztotožnil(samozřejmě bez kočičích schopností :D )



Děj: Děj nás zavede na malý ostrov, kde žije 15-ti letá Katie. Na první pohled by se Katie dalo říct, že je obyčejná dívka, která bydlí s babičkou, chodí do školy a baví se s přáteli.
Ale vše je "normální" jen do doby, než si sama Katie začne uvědomovat, že se nějak..mění→ježí se jí vlasy, někdy prská, má najednou vyvinutější sluch i všechny vjemové smysly...A i když se tomu Katie chvíli brání, začne si postupně uvědomovat, že není vůbec obyčejná!




Moje hodnocení: Začátek knihy byl trochu smutný a to kvůli zjištění toho, že Katie zemřeli rodiče. Ale autor celou tuto smutnou záležitost dokázal skrýt pod Katieny narozeniny, což bylo pro čtenáře moc dobré :) Příběh byl napsán, tak že rychle plynul, ačkoliv jsem se někdy trošku nudila-přece jenom je to příběh pro mladší :D..Pro mě to byl spíše příběh na odreagování, protože to nebylo náročně čtení.'(cože se ale někdy hodí, protože člověk chce někdy vypnout :) )
V příběhu jsem si oblíbila Katieiného kocoura Mortymera-asi i proto, že já sama mám doma zvířátko :) 

Celkově tedy knížka nebyla nijak náročná četba..a jak jsem už říkala, je to čtení spíše pro mladší čtenáře, kteří příběh o kočičí dívce určit ocení ;) Katie mi totiž v pár případech nepřipadala jako 15-ti letá, ale jako mladší dívka-svým chováním a tím, jak na některé věci pohlížela.



Autor v knize nevynechal napětí ani spád, což bylo dobře.., ale já se musím přiznat, že mám radši dívčí romány, které píší spisovatelky.. Ne, že by to spisovatelé neuměli, to ne. Ale spisovatelka se umí, podle mě,  více vžít do dívky-protože i ona byla mladá..:) 
Nicméně knížka byla dobrá..a já ji můžu mladým dívkám doporučit ;)



Hodnocení: 3,5 z 5
Za poskytnutí recenzního výtisku moc děkuji nakladatelství Fragment :-)

1 komentář:

© My book world..
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.