RC: Jane Austenová a muž v kněžském rouchu- Stephanie Barron

Autor: Stephanie Barron
Nakladatelství: MOBA
Počet stran: 374
Série: Jane Austen (2)
AnotaceDalší ze série kriminálních příběhů, v nichž hlavní vyšetřovatelkou je samotná Jane Austenová, se odehrává v přímořském letovisku Lyme Regis, kam se na ozdravný pobyt vypraví rodina Austenových. Příjezd je však poznamenán nešťastnou příhodou. Jejich kočár se převrátí a oni jsou nuceni vyhledat útočiště na blízkém panství. Právě zde se Jane poprvé setká s tajemným a nespoutaným, zároveň však velmi přitažlivým panem Geoffreyem Sidmouthem. Tento muž je pro Jane záhadou, neboť je podezřele úzce spjat s místní partou pašeráků...

Obálka: Obálka této knížky je na mě docela razivá-zelená je opravdu hodně! zelená, takže žlutá na ní jen svítí. Nicméně když mi knížka přišla, nevypadala už tak razivě, jako na obrátku ( a ani budova neměla zrnité šedou barvu!) Podle obálky bych po knížce asi nesáhla, ale anotace to úplně vynahradí! ;)

Vazba: Zatím všechny knížky, které mám od nakladatelství MOBA, jsou v pevné vazbě a jejich povrch je krásně  hebký a měkký na omak.☺ A u Jane Austenové tomu nebylo jinak! Knížka mě na první pohled překvapila svou tloušťkou-čekala jsem ji, jako detektivní knihu, tenčí, ale jakmile jsem se do ní začetla, celou jsem ji přelouskala raz dva! ☻☻


Hlavní hrdina/ka: Jak už napovídá, jak název této knižní série, tak i název knížky, ve všech těchto knížkách je hlavní aktérkou, nám známá spisovatelka, Jane Austenová.
V této knize není Jane spisovatelkou známých knižních pokladů, jako je tomu dnes. Ne, tady je to "pouhá" vzdělaná mladá žena, která se vydává se svou rodinou do městečka Lynne, kde si chtějí její rodiče odpočinout. Ale aby nerozhazovali mnoho peněz dohodnou se na cestovním kompromisu-nepůjdou sice pěšky, ale ani si nezaplatí luxusní kočár..pojednou poštovním dostavníkem (dostavník, u kterého se po celou cestu budou v určitých sekcích měnit kočí)
Jejich cesta ale vypadá velmi nahnutě hned ze začátku, když začne prudce pršet! a vše vyvrcholí, když se jejich dostavník převrátí a oni jsou nuceni hledat pomoc. Tu najdou na panství tajemného  a velice charismatického Geoffreyho Sidmouthema→zvláště pak Jane z něj cítí něco podezřelého-do jeho domu nechodí moc lidí, jeho služebnictvo vypadá také podivně a o samotném Geoffreym v městečku koluje mnoho řečí, které ho spojují s nedávnou vraždou muže, u kterého byla nalezena bílá lilie.
Ze všech těchto, do očí bijících, informací je její logické stránce jasné, že by se od něj měla držet dál, ale ta druhá část je tímto záhadným mužem okouzlena a nemůže uvěřit tomu, že by tak inteligentní a laskavý muž mohl někomu ublížit!
Z poklidné dovolené se tedy najednou stává pro Jane výzva, zjistit: Co se stalo onomu zavražděnému muži? A co znamená ponechaná bílá lilie u jeho bezvládného těla?..a hlavně: Co je zač Geoffrey Sidmouth?



"Je všeobecně známo, že očekávání příjemných věcí je mnohem lepší než jejich samotné dosažení. Radost ze splnění očekávaného je nakonec zmařena obnovením každodenní rutiny, která se zdá být značně tíživější v porovnání s nedávno prožitým rozptýlením"
                                                         str. 11

Moje hodnocení: Už od malička mám ráda detektivky a historické příběhy a v této knížce se tyto dva žánry spojily!→Pro mě tedy byla tahle detektivně laděná knížka jasnou volbou☺
Příběhy do Jane Austenové mám moc ráda, a tak pro mě bylo velkým zpestřením, že právě ona byla hlavní hrdinkou příběhu...
A právě asi díky tomu, se mi celý tento příběh tak dobře četl ☻
Hned na začátku nám Jane nejprve vylíčil, jak hrozné pro ni bylo, když viděla svou sestru zbídačenou a na smrt vystrašenou a až potom čtenářům vylíčila, jak s rodinou cestovala do Lynne, a jak se jejich kočár převrátil.→Tuhle metodu vyprávění Jane použila v příběhu vícekrát a tím děj hodně oživila ;)
Svou vášeň pro psaní, ale Jane v tomto příběhu neztratila. Všechny události, její domněnky i fakta, která zjistila, si zapisovala každý den do svého deníku a čtenáře o svých zápiscích pečlivě informovala :)
Co se týče celé zápletky, mně se vážně moc líbila! Vzhledem k tomu, že autorka měla na psaní dostatek prostoru (což se projevilo na počtu stránek) mohli jsme si barvitě představit celé městečko, jeho obyvatele, všechna panství i postavy, které se zdržovali okolo Jane.
Jak už to tak bývá i tady se hlavní hrdinka ocitla mezi dvěma muži, mezi kterými probíhá tichá nevraživost→ Geoffreyem a kapitánem Fieldingem. Geoffrey je uzavřený a působí jako takový rebel celého městečka, za to kapitán Fielding je pro všechny ztělesněním zákona a čestnosti. Na hledání toho pravého, ale Jane nemá moc času, do cesty jí totiž vstupuje stále více velmi zvláštních stop a informací o neznámém mrtvém muži a o zvláštním pašeráckém "obchodě".
A když se za nedlouho objeví DALŠÍ mrtvola, pro Jane a její neutuchající zvědavost už není cesty zpět!
Já jsem si celý tento příběh opravdu užila a rozhodně bych ho všem doporučovala! Byl plný napětí, nečekaných zvratů a opravdu krásného prostředí, které k příběhů s Jane Austen prostě patří :)☻
Hodnocení: 4 z 5

Za poskytnutí knížky k recenzi moc děkuji nakladatelství MOBA :)
Knížku můžete koupit ZDE

Žádné komentáře:

Okomentovat

© My book world..
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.