RC: Láska a zášť- Hana Marie Körnerová

Autor: Hana Marie Körnerová
Nakladatelství: MOBA
Počet stran: 224
Série: ------
AnotaceV odlehlém kraji v jižní Francii vedou dlouholetý a nesmiřitelný boj dva šlechtické rody. Kdysi šlo jen ohraniční pozemky, pak se přidal únos nepřítelovy dcery, ztráta cti i majetku a dřívější nepřátelství přerůstá ve smrtelnou zášť. Ponížená strana touží po pomstě, ale než ji stačí vykonat, přichází revoluce a viník prchá do ciziny. Když se po dlouhých pětadvaceti letech emigranti vracejí zpět do vlasti, rodová zášť opět vzplane a do vykonání pomsty je zatažena i nová mladá generace. Ta se sporem nechce mít nic společného, ale ustojí tlak rodiny? 

Obálka: Láska a zášť má zvláštní obálku-přijde mi taková starodávná a taky mi trochu připomíná svrchní stranu hracích karet. A volba barevné kombinace červeno-černá je podle mě velmi výstižná (černá symbolizuje ZÁŠŤ a červená LÁSKU)☺☻

Vazba: I když je knížka menších rozměrů je v pevné vazbě, a jako všechny knížky od tohoto nakladatelství, tak i Láska a zášť má krásně hebké desky ;)




Hlavní hrdina/ka: Hlavními hrdiny v této spletité knížce jsou Paul Resnais a Sofie Grisson. Nebýt velmi zvláštní historie jejich rodů, a hlavně Paulovi tety Julie, tihle dva by se možní nikdy nepotkali.
Abychom porozuměli jejich dávnému sváru musíme se vrátit o dvacet let zpět, kdy bylo Paulově tetě 18 let, a kdy byla také unesena a zneuctěna Claudem Grissonem. Její život se obrátil v okamžiku vzhůru nohama-její otec ji zavrhl, vidina sňatku byla ta tam a celý kraj si o ní šuškal.
Po dvaceti letech se chce pomstít a dát Claudu Grissonovi ochutnat jeho vlastní medicíny→nechá Paulem unést jeho dceru Sofii.
Paul ale není jako Claud před dvaceti lety, vůbec si novou roli únosce neužívá-spíš naopak. Nerad někoho někde drží násilím, natož pak mladou slečnu. A když je to ještě ke všemu pěkný kvítko, které mu neustále utíká a dokonce ho i zraní, má toho tak akorát dost!
Rozhodne se tedy, že svou tetu pro jednou neuposlechne a Sofii pustí..
Chtějte ale po starém únosci, aby věřil únosci! Claude, jako otec Sofie, si je jistý, že Paul nemohl nechat odejít Sofii bez poskvrny, jako to udělal on jeho tetě! Je tedy jasné, že zdánlivě "vyřešená" situace má k vyřešení pěkně daleko..!

"Nebo si myslíš, že každý zločin nezasluhuje potrestání?"
"Ale ano,  teto. Určitě zasluhuje. Ale nelíbí se mi forma toho trestu. Řekněte, a já toho člověka zabiju. V souboji. Bez problému. Ale připadá mi hloupé, abych se mstil na jeho rodině."

Moje hodnocení: Příběh má vážně zajímavou zápletku→únos z pomsty nalákal čtenáře na zajímavý příběh! Například, když jsem si četla anotaci, při zmínce o znepřátelených rodech a o pomstě jsem si hned vzpomněla na známý romantický příběh, s tragickým vyvrcholením, Romea a Julie.. I tady v knize mi přišlo, že hrdinové byli dvojici od Williama Shakespeara trochu podobní, hlavně v touze o to, aby se jejich rodiny usmířily-chtěli být takovými prostředníky, kteří by mír sjednali.
Když jsem se do příběhu pustila, hned od začátku jsem tetu ---- chápala, jelikož jsme se dozvěděli, že i ona byla unesena a jaké to na ní zanechalo následky. Čím více informací jsem se ale v příběhu dozvídala, a když jsem její příběh slyšela i trochu z jiného pohledu, už jsem si nebyla tak jistá, že jsem, co se týče pomsty, na její straně.

Ostatně podobný názor  jako já měl v celé knize i Paul, který nechtěl vyloženě svou tetu neposlechnout, ale zároveň se mu příčila role rebela, který unese Sofii.
Celou dobu jsem si myslela, že příběh bude vyprávět jen o tom, jak Paul unese Sofii, jak bude celý dlouhý únos probíhat a jak na něj budou reagovat jejich příbuzní. Ovšem celá zápletka s únosem je pouhá kapitolka celého příběhu! Daleko důležitější jsou věci, které nastanou poté-reakce lidí, chování Paula a Sofie, když se znovu potkají a hlavně to, jaký zvláštní vztah se mezi nimi začne rýsovat ;)
Celý příběh byl napsaný velmi pěkně-postupně jsme se dozvídali historii obou rodů, která nám pomohla lépe se zorientoval v přítomnosti.
Jelikož mám ráda historické prostředí v knížkách, hodně mě také potěšilo, že dej byl vložen do historické Francie :) 
Byla to opravdu zvláštní a zajímavá knížka, která člověka vtáhne úplně do jiné doby a vy u ní můžete v klidu relaxovat.☺
Kdo má rád historii, příběhy o odplatě a o lásce, tomu bych tuhle knížku určitě doporučila!☻

Hodnocení: 3,5 z 5

Za poskytnutí knížky k recenzi moc děkuji nakladatelství MOBA :)
Knížku můžete koupit ZDE

Žádné komentáře:

Okomentovat

© My book world..
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.