RC: Arkádie: Procitnutí- Kai Meyer

Autor: Kai Meyer
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 344
Série: Arkádie (1)
AnotaceAlcantarové a Carnevarové – dva mafiánské klany, které proti sobě bojují po celé generace.
Rosa Alcantarová přilétá na Sicílii ke své rodině, aby tam začala nový život. V letadle se seznamuje s Alessandrem Carnevarem. Jeho chladný půvab a animální elegance Rosu fascinují a zároveň zneklidňují. 
Rosa se učí nemilosrdné zákony mafie, ke které její rodina patří. Dozvídá se šokující pravdu, která se týká nejen Alessandra, ale i jí samotné. Neuvěřitelnou skutečnost o arkádských dynastiích, jež mají počátek ve starých antických bájích...
Překoná zakázaná láska staletou nenávist?

Obálka: Arkádie má pro mě velmi zajímavou obálku. Hodně se mi líbí černá puma, která celému motivu dominuje! Celý obrázek je jednoduchý ale za to výstižný :) Akorát menší mínus udělala kvalita obálky-když jsem knížku uviděla naživo trošku mě to zklamalo, ale i tak se mi obálka stále líbí ;)

Vazba: Měkkou vazbu jsem vyloženě u této knížky neočekávala, ale rozhodně mi nevadí. Mohla jsem s sebou tedy Arkádii brát mimo domov a cestovat s ní☺☻

Jednoho dne," prohlásila, "pochytám sny jako motýly."
"A pak?" zeptal se.
"Vložím je mezi stránky nějaké tlusté knížky a vylisuju z nich slova."
"A co když někdo sní pořád jenom o tobě?"
"Tak to už jsme možná oba jenom slova v knížce. Dvě jména mezi všemi ostatními."

Hlavní hrdina/ka: V tomto příběhu se setkáváme se dvěma hlavními hrdiny→Rosou Alcantarovou a Alessandrem Carnevarem.
Rosa je na cestě za svou rodinou na Sicílii, aby se zde dostala s těžké životní situace, která se ji nedávno stala. Ze začátku se zdá být úplně obyčejná pasažérka letadla, ale když jsme svědky jejího bravurního uloupení tyčinek v obchodě a zlatého náramku letušky, je jasné, že Rosa bude pěkné číslo!
A díky tomuto zlatému řetízku v letadle potkává tajemného Alessandra, který se s ní ihned seznámí, a který má úplně stejnou cestu jako ona.
Pro Rosu je tahle cesta něco jako rekonvalescenční dovolená, ale když se při příjezdu na Sicílii dozví příjmení Alessandra-Carnevar, a později zjistí, že Alessandrovi předci a její předci jsou od pradávna v nepřátelských kruzích, připadá si Rosa jak v za dob středověku!
Její výlet ji tedy jednak naruší její zvědavost ohledně toho: Proč se Alcantarovi a Carnevarovi spolu nesmějí bavit? A co je vlastně zač Alessandro?
Po příjezdu ke své rodině se ale čím dál víc necítí ve své kůži, a dokonce jí tady vypukne náměsíčnost, při které se v noci dostane do obrovského terária. Doma se Rose nic podobného nikdy nestalo a ani si nikdy nelibovala v chování plazů, takže je z celé této "noční záležitosti" velmi znepokojená.
Všechny odpovědi na své otázky, týkající se znepřátelených rodů, Alessandra i její náměsíčnosti, nalezne v informacích o Arkádské dynastii.



Moje hodnocení: Když jsem se do knížky pustila, musím se přiznat, že jsem byla trochu zklamaná. Začátek byl docela nudný a já jsem nevěděla jestli se do knížky dokážu začíst naplno. Po přečtení několika dalších stránek jsem ale byla ráda, že jsem nedala na "první dojem" a četla jsem dál, protože potom to chytlo úplně jiný spád.
V příběhu se pořád něco dělo, takže jsem kolikrát ztrácela orientaci ohledně toho, jak se kdo kam dostal a i jména vedlejších postav se mi chvílemi pletla.
Autor měl zřejmě mnoho nápadů na zápletky a vložil je do jedné knížky. Ale i přesto se mi Arkádie četla celkem dobře.

Co se týče hrdinů, tak ti byli zvláštní. Rose..nebyla z těch hrdinek, ke kterým bych vyloženě inklinovala. Jednak si libovala v menších krádežích a navíc byla opravdu naivní! 
Já osobně jsem zastánce hesla:"Dvakrát měř, jednou řež" , takže mě Rose v určitých situacích vážně dostávala! 
Když jsem Arkádii viděla v knihkupectví a jen jsem si přečetl anotaci, ihned mě napadlo, že Rose s Alessandro budou novodobí Rome a Julie, kteří k sobě vzplanou zakázanou láskou. Jak se mi ale později v potvrdilo v knize, velice jsem se spletla! 
Alessandro nepocítil nehynoucí lásku hned, jakmile Rose potkal v letadle. Právě naopak. V jejich vztahu ho ze začátku ovládala spíše jeho racionalita→Rose k něčemu potřeboval, tak se s ní bavil!
Ale jak to bývá i v životě, tak i tady si najde láska cestičku.
Arkádie: Procitnutí byla opravdu zajímavá knížka, která čtenáře zaujme hlavně svým originálním a neotřelým příběhem! 
Mně osobně se knížka líbila, ale asi si ji nezařadím do nějaké mé TOPky. Nicméně kdo má rád tajemné příběhy zasazené do ještě tajemnějšího prostředí mafiánské Sicílie, neváhejte a knížku si přečtěte ;)

Hodnocení: 3 z 5
Za poskytnutí recenzního výtisku moc děkuji nakladatelství Fragment :-)

3 komentáře:

  1. Kniha nevypadá špatně, hezká recenze.

    OdpovědětVymazat
  2. zni to zajimave, neni to moc preslazeny nebo tak? ze bych si ji tky poresila ? :-D

    OdpovědětVymazat

© My book world..
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.