RC: Panna - Radhika Sanghani

Autor: Radhika Sanghani
Nakladatelství: Mladá fronta
Počet stran: 232
Série: ------
AnotaceEllie nikdy neviděla ve své sexuální nezkušenosti problém. Až do chvíle, kdy jí doktorka nutí test na chlamydie, protože nechce uvěřit, že je v 21 ještě pannou. Ellie si přijde divná a stydí se, že nikdy neměla žádný pořádný úlet, natož kluka. Rozhodne se tedy k činu: musí přijít o panenství ještě před státnicemi, dokud je jakžtakž s kým. Na jedné párty se jí nečekaně podaří sbalit o několik let staršího Jacka a s pomocí svých zkušenějších kamarádek kuje pikle, jak ho úspěšně svést. Mise se zdaří, avšak kromě šrámu na duši si z ní odnáší i původně záviděné chlamydie.

Ellie vtipně a velmi otevřeně popisuje cestu k objevení své sexuality a všechny otázky, které se jí přitom, stejně jako každé holce, rojí v hlavě. Se svou novinářskou otevřeností se o nich ale nebojí psát, a tak si dokonce založí blog o vaginách, panenství, sexu a o všech těch trapných věcech, které se při něm mohou přihodit. Blog jí nakonec pomůže získat nejen vyšší sebevědomí, ale i práci svých snů.




Obálka: Obálka je díky modrému pozadí velmi výrazná, takže si knihy v knihkupectví určitě všimnete. Dívka stojící jen v pánské košili by měla znázorňovat hlavní hrdinku tohoto zvláštního příběhu. Ale co je na obálce asi nejvíce výrazné, je její název. Je sice jednoduchý a zároveň plně výstižný pro celý příběh, ale možná některé čtenáře, právě kvůli své bez kompromisní otevřenosti, může odradit.

Vazba: Já jsem měla možnost si knihu přečíst pouze v e-podobě, ale ještě předtím jsem ji zahlédla v knihkupectví, takže vím, že má pevné desky, ačkoliv je docela tenká.




Hlavní hrdina/ka: Už samotný název napovídá, že hlavním aktérem tohoto příběhu nebude muž nýbrž dívka. Ellie Kolstakisové je 21 let, je dobrou studentkou, vychází dobře s rodinou a co přátel týče má nejlepší kamarádku Laru. Avšak stačí jedno sezení u doktorky a preventivní testy na různé nemoci a Ellie se cítí ve velkém komplexu. Je totiž stále panna a najednou si kvůli tomu připadá jako ocejchovaná.
Nikdy si nepřipadala že by kvůli tomu strádala, a proto ji ani nenapadlo tuto situaci měnit. Jenže z ničeho nic ji zaplavil pocit, že se „toho“ musí zbavit. Není přeci divná ne?! Když to zvládli její kamarádky, tak proč by ona ne?
Má to ovšem jediný háček→že k tomu potřebuje ještě jednu osobu. Z Ellie se tedy stává (začátečnická) lovkyně kluků, která ovšem nehledá „toho pravého“ , ale pouze slibného adepta pro její misi.
Co všechno je ale ochotná udělat, aby uspěla? A bude jí to snažení nakonec stát za to?

Ellie byla od začátku velmi vtipná postava. Už při její návštěvě doktorky jsem byla vážně pobavená jejími myšlenkovými pochody a celkově jejím chováním. A následně poté se jí v knize vždy přihodilo několik absurdních situací, které ji ještě nahrály.
Nemůžu ale říct, že bych si ji přímo oblíbila. Ano byla chvílemi zábavná, ale vadila mi ta její posedlost tím, že si potřebuje rychle najít někoho, kdo jí zbaví její nálepky „holky co ještě neměla kluka“. Přišla mi chvílemi zbytečně moc urputná, takže jsem se ani nedivila, když to v určitém momentě začalo skřípat mezi ní a Larou.
Lara byla opravdu pravdivý prototyp nejlepší kamarádky, která se má VŽDYCKY lépe než její vy→je více oblíbená, všechno oblečení jí sedí daleko lépe a o kluky, zvláště ty kteří se líbí i VÁM, nemá nouzi. :D
Takže jejich přátelství a vlastně i mnoho situací, do kterých se Elli posléze dostala bylo vážně jak ze života.

Moje hodnocení: Od této knížky jsem čekala pouze to, že mě pobaví. Už podle anotace to je v podstatě příběh o „malém“ problému, který ale pro naši hlavní hrdinku bude znamenat obrovskou překážku.
Ellie od začátku knihy měla pro čtenáře připravených několik vtipných situací a trapasů v rukávu, takže humor tady rozhodně nechybělDalší dobrá věc byla ta, že Ellie byla se čtenářem pořád v kontaktu, díky svým vtipným vnitřním monologům. 
Asi i díky tomu se také kniha četla velmi dobře, takže jsem ji přelouskala opravdu rychle. ;)
Líbila se mi část, když Ellie společně s jednou kamarádkou na internetu vytvořily anonymní blog, kde otevřeně psaly o intimních věcech-každá ze svého pohledu. 
V této knize nebylo nic tabu a vše se řešilo naprosto otevřeně.
Toto je první knížka, kterou jsem v tomto žánru četla, takže nemám s čím porovnávat, a hlavně jsem vůbec nevěděla, co mám od tohoto příběhu očekávat.
Celou dobu jsem čekala na něco zásadního co se v ději stane, nějakou zápletku, která vyvrcholí a pozmění tím celý chod děje, ale celou dobu byl příběh v podstatě na stejné vlně.
Myslím si, že to byla docela škoda vzhledem k tomu, že měl příběh jak originální námět, tak správnou dávku humoru, ale chyběl mu nějaký zvrat, který je podle mě v příbězích prostě potřeba.
Konec mě knihy mě docela překvapil, protože jsem vážně nečekala, že by příběh skončil opravdu TAKHLE. Opět jsem čekala nějaké velké zakončení, ale byl to prostě jen takový "neutrální" konec, který mě jako čtenáře moc neuspokojil.

Celkově kniha nebyla špatná, ale ani mě nenadchla natolik, abych se k ní vracela. Nemůžu ale samozřejmě mluvit za všechny, takže pokud vás tato knížka láká, zkuste se do ní pustit, třeba vám sedne lépe než mě.☺



Hodnocení: 3 z 5
Za poskytnutí recenzní e-knihy moc děkuji knihkupectví
Knížku můžete zakoupit ZDE. ☺

1 komentář:

© My book world..
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.