RC: Lískový les - Melissa Albert


Navštivte Lískový les a podívejte se na odvrácenou tvář pohádkových příběhu. 


Máte rádi příběhy, které vás vezmou za pomyslnou oponu a ukážou vám zákulisí? Chcete si přečíst knihu, jejíž příběh vás přinutí k dlouhému ponocování? 
A do třetice, jste fanoušci pohádek, kde má dobro skratka útrum? 
Tak to je Lískový les knihou, kterou si musíte nutné přečíst.

Melissa Albert pro čtenáře vytvořila velice zvláštní příběh, v němž vsadila na pohadkovo-hororovou tématiku ( a udělala jen dobře ). Já, jakožto milovnice pohádek, jsem byla opravdu nadšená, když jsem se v anotaci dozvěděla, že se v knize bude dej točit kolem poupravenych příběhu (nejen) pro děti. A jelikož jsem se na přebalu knihy dočetla, že je přirovnává a k Sirotčinci slečny Peregrinove, mě nadšení ještě vzrostlo. 

Ačkoliv musím přiznat, že s dílem od Ransoma Riggse měla knihy společnou atmosféru, napětí i nadpozemskou charakteristiku, v podstatě vše ostatní bylo jiné. A já jsem za to ráda. Mám totiž ráda, když má každá kniha svou "osobitost" a originalitu, čímž mě Melissa vážně potěšila. 
A to už při výběru hlavní hrdinky. Celý příběh se zde točí okolo dívky Alice
Na první pohled by se o ní dalo říct, že na ni není nic zvláštního. Není ničím výjimečná, nemá speciální nadání ani um. Zato její způsob života se od jejich vrstevníků liší diametrálně. 
Žije jen se svou mamkou, Ellou, a v podstatě se ještě neusadily. Co si Alice pamatuje, tak neustále pendlovaly mezi městy a nikde nevydržel tak dlouho, aby si tam mohly pořádně připadat jako doma. A proč tomu tak je? 
Obě jsou spjaté se slavnou spisovatelkou Altheou, která sepsala knihu tajuplných příběhu, které člověku nedají spát. Ella je její dcera a Alice vnučka. Ani jedna se už k ní mnoho let ale nehlásí - a od té doby je provází ono "stehovave bydlení"  
To vše se ale mělo jednou provždy změnit. 


Nyní žila Alice nejen s Ellou, ale také s jejím novým manželem a jeho dcerou. Obě se chtěly usadit a začít žít "normálně ". To by ovšem nemohly být ony, aby jim to osud značně nezkomplikoval. Jednoho dne totiž Alice doma místo Elly našla pouze varování, které ji má udržet co nejdále od Lískoveho lesa. To na Alice samozřejmě zapůsobilo zcela opačně a ona se okamžitě vydala svou mamku hledat. Bohužel pro ni, o Liskovem lese nikdo moc nevěděl. Naštěstí na výpravu nebyla sama. Společnost jí dělal kamarád Finch, který byl velkým fandou její babičky a její knihy. 
Všeobecně se vědělo, že tento les koupila Althea a bydlela v něm, ale jeho lokace zůstala skrytá. Nehodlala to ale vzdát a pátral s Finchem, kde mohla. Nakonec díky jejich důvtipu a rozumu přišli na indicie, podle kterých se vydali po horké stopě. 
Pro Alice tato výprava neznamenalo pouze záchranu Elly. V koutku duše se také těšila na to, že konečně uvidí místo, kde žije její babička - a možná ji také potká. Ovšem nejvíce ji to táhlo k oné populární knize. 
Byla sice pokrevni příbuzná spisovatelky, ale doposud neviděla z jejího díla ani čárku. Potajnu záviděl všem jejím čtenářům (i Finchovi) , protože Ella jí nikdy nedovolila knihu číst nebo vlastnit. 
Cesta do Liskoveho lesa bude pro Alice plná nástrah, překvapení... a hlavně poznání. Vynoří se před ní docela jiný les, než by čekala a ona se znenadání ocitne ve světě, který má zcela odlišnou podstatu i jeho obyvatele. Aby Alice tento svět pochopila, zachránila Ellu a našla samu sebe, bude muset zjistit obsahy příběhů z babiččiny knihy, Příběhů z vnitrozemí, a přijít na kloub tomu, proč je právě jeden z těchto příběhu věnovaný právě jí. 


Lískový les je jednou z těch knih, které vás prilakaji svou obálkou, upoutají anotaci a doma zcela pohltí příběhem. Když jsem se do čtení pouštěla, byla jsem hodně natěšená a zároveň zvědavá. S Melissou Albert jsem se u této knihy setkala poprvé, takže jsem nevěděla, jestli mi příběh i celkově její styl sedne. Ale už v první třetině knihy mi bylo jasné, že v rukou držím opravdu top novinku. 
Jak jsem psala na začátku, miluju pohádky a všechny jejich retellingy a variace, takže hlavní náplní příběhu se mi autorka trefila "do noty" na sto procent. Dále celkové napětí i tajemnost autorka dokázala ztvárnit velmi autenticky, což příběhu dodával tu správnou "šťávu". 
Velice se mi také líbilo to, že kromě příběhu samotného se v knize objevily také "pohádky" z Příběhů z vnitrozemí (tady mi kniha trochu připomněla Ostrov lhářů). 

Hrdinové mi od začátku sedli. Byli bystří, chytří a hlavně vtipni. Alice byla statečná, i když chvílemi trošku ztracená, ale to vše vyrovnal Finch, který vždy doplnil to, co ona nevěděla. Jejich cesta byla plná dobrodružství a zvratů a já jsem si užívala každou minutu. 

Po dočtení ve mně zůstal pocit čtenářského uspokojení - no dobře, jen napůl, jelikož jsem se šla ihned dívat, jestli bude mít Lískový les pokračování.. a hurá ANO, bude! (protože potřebuji víc Finche!!) 
Pokud jste Lískový les ještě nečetli, rozhodně to nápravě! 

Moje hodnocení: 5 z 5

Za poskytnutí knihy k recenzi moc děkuji e-shopu knihydobrovsky
Knihu můžete zakoupit ZDE

2 komentáře:

  1. knihu jsem viděla v knihkupectví, ale nevěděla jsem, jestli by mi sedla. Sirotčinec jsem nečetla, ale vypadá zajímavě.:)

    OdpovědětVymazat

© My book world..
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.