Recenze na knížku: Hunger Games-Síla vzdoru :-)

Autor: Suzanne Collins
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 342
Série: Hunger Games
Anotace:Jmenuji se Katniss Everdeenová. Proč nejsem mrtvá? Měla bych být.

Proti všem očekáváním přežila Katniss hladové hry dvakrát, ale ani poté nemá klid. V zemi Panem vypuklo povstání. Kapitol je naštvaný a chce pomstu. Kdo by měl za nepokoje zaplatit? Katniss. A co je nejhorší? Prezident Snow dal jasně najevo, že v bezpečí není vůbec nikdo…

Bude připravovaná revoluce v čele s Katniss úspěšná? Cena může být hodně vysoká...

Třetí, závěrečný díl světového knižního bestselleru.

Obálka:V celé této sérii se mi obálky vážně líbily! Jak už jsme zmiňovala u předešlých dvou dílů, nápad s motive Reprodrozda je podle mě výborný! A taky to, že postupně na obálkách můžeme zaznamenat jeho změnu-v 1. díle byl uvězněn v prstenci, ve 2. se z něj už dostával a teď ve 3. díle prstenec praskl a pták je volný :-)

Vazba:Celá trilogie byla v paperbacku a to je dobře! Knížky jsou tak vhodné na různé výlety a přímo lákají k tomu, abychom si je vzaly s sebou, třeba i do školy ;-) :D

Hlavní hrdina/ka: V závěrečném díle této trilogie to měla podle mě Katniss asi nejtěžší. Sice už nemusela bojovat v aréně, ale čekalo na ní několik těžkých, a pro všechny důležitých, rozhodnutí, které měly všechno změnit....

Děj: 12. kraj už neexistuje, v zemi Panem vládne chaos a nepokoje a 13. kraj, o jehož existenci dlouhá léta nikdo nevěděl, se stal všem přeživším z 12. kraje "domovem". Naštěstí rodina Katniss společně s Hurikánem stihla uprchnout, takže se teď Katniss v 13. kraji necítí tak sama.
Ale stále myslí na Peetu, který je uvězněn v Kapitolu a trápí se jednou jedinou otázkou: Je ještě naživu?? A ve svých citech má stále zmatek, Peeta nebo Hurikán? Nejraději by mezi nimi nevolila, protože v každém případě jednoho raní, ale oba mít nemůže, to ví..
Katniss má teď ve všem pořádný zmatek.. 
Ale jednu věc ví jistě-Lidé chtějí pomstu a vidí ji, tu která přežila i druhé hry, jako vůdce a zároveň symbol celé revoluce-jako Reprodrozda.
Vzápětí se tedy celý 13 kraj mění v místo organizování vzpoury proti Kapitolu a všichni čekají jen na to jak se Katniss rozhodne..
Ano, nenávidí Kapitol za všechno co jí a lidem provedl. Za ty roky strachu z toho, že budou vylosování do Hladových her, za chudobu ve které museli žít na úkor jiných. Chce pomstu jako všichni ostatní, chce se pomstít za všechny ostatní, kteří už tu nejsou-za Routu, za svého otce, za celý 12. kraj!

Ale dokáže to? Je schopna být tím co po ní všichni chtějí, být jejich Reprodrozdem??



Moje hodnocení:
Po dočtení druhého dílu jsem se třetího nemohla dočkat! Ale upřímně, trochu mě zklamal. Byl podle mě nejslabší z celé série..
Ano, byl napínavý a bavil mě, ale na předchozí díly neměl. Asi mi tam chyběl ten náboj, který autorka do psaní vložila, když líčila děj v hrách, jak v prvním díle, tak i v druhé...:)
Celkově, pokud nehodnotím žádnou knihu samostatně,  se mi série líbila a já jsme si její čtení užila :-)
Doporučovat tuhle knížku k přečtení asi ani nemusím, protože kdo četl předchozí díly, bez tohohle se neobejde :D :-)

                                                               Hodnocení:  4 z 5
                                     Za recenzní výtisk moc děkuji nakladatelství Fragment :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat

© My book world..
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.