Recenze na knížku: Hunger Games-Vražedná pomsta :-)

Autor: Suzanne Collins
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 335
Série: Hunger Games
Anotace: Jmenuji se Katniss Everdeenová a zvítězila jsem v posledních Hladových hrách.
Strhující příběh lásky a touhy po přežití ve světě plném útlaku a nesvobody pokračuje!
Katniss dosáhla vítězství v Hladových hrách aktem vzdoru proti všemocnému Kapitolu a jeho krutým pravidlům. Katniss s Peetou očekávají pomstu mocných... Překvapivé výsledky zápasu v drsné reality show však povzbudily obyvatele země Panem, aby se postavili k odporu, a v krajích se formuje odboj. Podaří se zabránit krvavému střetnutí nebo se plamínek vzpoury rozhoří naplno? ...Druhý díl světového knižního bestselleru.
Obálka: Opět se mi obálka moc líbí, jako u předchozího dílu :-) -Je jednoduchá a stručná..Hlavním motivem je opět pták Reprodrozd(pták, který dokáže napodobit lidské zvuky ;-) ), a kterého měla Katniss jako odznáček na svém oblečení v aréně.. :-) Ale došlo u něj k malé změně, už není celý uvězněn v prstenci kolem sebe, ale dostává se z něj pomalu ven. :-) Tím nám také naznačuje, že se v knize bude něco zásadního dít :-)
Vazba:Knížka je také ve formě paperbacku, a krásně vzhledově navazuje na předešlý díl :-))
Hlavní hrdina/ka: Opět se setkáváme s Katniss, která se stala výherkyní Hladových her a tím sobě i své rodině razantně zlepšila životní podmínky...Ve Vražedné pomstě se ale výčet hrdinů v knize, pře Peetu, Hurikána, Haymitche a Katniss,  rapidně zvýší, takže se máme na co těšit. ;-)
Děj: Hladové hry jsou u konce a Katniss , a taky nečekaně  Peeta, jsou  jejich vítězové.A právě tím, že vyhráli oba si proti sobě(spíš proti Katniss) poštvali celý Kapitol, který si připadá, že z nich Katniss a Peeta, udělali hlupáky. Když totiž Katniss dostala nápad s bobulemi, nejenže tím donutila tvůrce her uznat oba za vítěze, jinak by byli bez něj, ale ještě k tomu její čin bralo hodně krajů jako náznak vzdoru, tedy vzpoury. Takže nepokoje, už v tak nespokojených krajích, na sebe nenechaly dlouho čekat. Jediné co by Katniss mohlo v této situaci omluvit, před lidmi je to, že jednala na popud svých citů, a proto se musí snažit, aby celý Kapitol i okolní kraje, uvěřily v její nehynoucí lásku k Peetovi..
Zdá se to být snadné, protože když to zvládla v aréně venku pře lidmi to bude hračka, ale všechno se nečekaně zkomplikuje, když své city ke Katniss dá najevo Hurikán, které taky není lhostejný, a vše se bůhvíjak dozví prezident Snow.
Katniss to tedy nemá opravdu lehké, stojí mezi 2, pro ni stejně důležitými, chlapci, v zemi rostou nepokoje a prezident Snow jí nechce dovolit narušit pevný řád, který Kapitol nastolil. Katniss proto od Kapitolu čeká všemožné pomsty, ale to co jí nakonec prezident Snow přichystá, ji k smrti šokuje-budou se konat další hry, kterých se MUSÍ zúčastnit z každého kraje dva dosavadní vítězové, což jsou ve 12 kraji pouze Haymitch, Peeta a Katniss, takže dívčí účast je jasná, ale koho si sebou do arény Katniss vezme? Haymitche, jejího bývalého trenére, kterého má i přes všechno svým způsobem ráda, nebo Peetu, se kterým tvoří na veřejnosti zamilovaný pár?? Jedna věc je ale jistá-vyhrát bude moct pouze JEDEN!
 Pokud se Vám tedy zdály předešlé hry napínavé, tak od těchto se nebudete schopni odtrhnout!!
Můj názor: Po prvním dílu jsem okamžitě musela vzít pokračování. Zprvu jsem se bála, protože v některých sériích bývá první díl daleko lepší než jeho pokračování, ale tady mě druhý díl mile překvapil. ! :-) V knize se objevilo mnoho nových hrdinů a s nimi i plno originálních zápletek, takže jsem se rozhodně nenudila!
Celý první díl se Katniss nechtěla zabývat jak je na tom se svými city, protože to bylo vždy až na posledním místě, ale v této knize si uvědomuje, že se k tomu bude, už konečně, muset postavit čelem..Já doufám, že v třetím díle se zaměří na své srdce a vybere si :D
Když jsem dočetla poslední větu pořád jsem nemohla uvěřit, že už je KONEC!!! a zůstala jsem ohromená tím, jak se celý děj vyvinul! Nutně jsem tedy potřebovala pokračování,které už mám naštěstí doma, a dokonce jsem se do něj už pustila ;-) :-)
Knížka vážně stojí za přečtení, doporučuji!!! :) :3
                                                                                                                                                                                                                                       Hodnocení: 5 z 5
                   Za recenzní výtisk moc děkuji nakladatelství Fragment :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat

© My book world..
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.