Recenze na knížku: Hon :-)

Autor: Andrew Fukuda
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 296
Série: 1. díl z trilogie
Anotace: Jak zůstat na živu ve světě, kde jsou lidé považováni za pochoutku a všichni touží po jejich krvi?

Pravidla jsou jasná: nesmát se, nepotit se, neupozorňovat na sebe. A hlavně – nezamilovat se do jedné z nich!
Gen se liší od všech ostatních. Nedokáže běžet rychlostí blesku, sluneční světlo ho nezabije a nemá neukojitelnou touhu po krvi. Není upír, je člověk.

Je vybrán, aby se zúčastnil honu na poslední lidi. Jeho pečlivě utajovaný život se hroutí. Skupina bezcitných lovců začíná tušit, že s ním není něco v pořádku. Seznámení s dívkou v něm probudí city, které do té doby neznal.
Gen našel něco a někoho, za co má cenu bojovat, a jeho potřeba přežít ve světě plném nemilosrdných dravců je stále silnější...

Obálka: Co se týče obálky, tak si myslím, že je moc povedená. Červená barva je výrazná, takže knížku poznáte už z dálky a jako taková tečka všeho je samotný nápis HON Do něj je, podle mě velmi chytře, zakomponovaná postava hlavního hrdiny, čímž mě kniha upoutala!
Obálka se mi tedy rozhodně líbí :-)

Vazba: Teď jsem četla mnoho knížek s pevnou vazbou, takže Hon je takové spestření, protože je to paperback! Někdo by mohl říct, že by byla lepší vazba pevná, ale mě se líbí ta měkka.. :-)
Knížka krásně sedne do ruky a můžete ji číst kdekoliv ;-)

Hlavní hrdina/kaNaším hrdinou je chlapec Gen, který se snaží o jediné→PŘEŽÍT!
Žije totiž v době, kdy jsou lidé považování za nejvytříbenější pochoutku!! Kým? Upíry..
→Gen mi byl sympatický, ale z větší části mi ho bylo líto. Musel se protloukat nebezpečným životem, kde sebemenší chyba znamenala smrt.
Obdivovala jsem ho, že to celé ty roky všechno vydržel a dokázal splynout s davem(a to šlo opravdu TĚŽKO!)
Naučil se žít s myšlenkou, že už je možná jediný člověk-glupan.






Děj: Svět je úplně jiný než jak ho známe a my už v něm nejsme považování za predátora, ale za kořist. A to doslova! Tento svět je totiž plný upírů, kteří jsou lidmi doslova posedlí→hlavně jejich krví.
A právě v takovém prostředí se naučil maskovat a chovat jako upír. To vše jen proto aby přežil..
Každý den je pro něj něco jako zkouška, uspěje=přežije další den, neuspěje=stane se jídlem.

Životem se protlouká sám a mezi tím vším, se stále snaží zjistit, jestli jsou někde ještě nějací lidé. Jeho hlavním pravidlem je neupozorňovat na sebe a splynout s davem. To všechno se ale pokazí v okamžiku, kdy je vybrán jako jeden z účastníku legendárního Honu na lidi-glupany.
Jeho plány na přežití se mu v okamžiku zhroutí, jako domeček z karet a on ví, že v těsné blízkosti krvežíznivých upírů se půjde schovat jen těžko!
Ví, že musí mít plán, a to RYCHLE, protože každá minuta je drahá!
Do cesty mu ale vstoupí ještě jedna věc, která ho samotného zaskočila→City k dívce.!
Vždy totiž věděl, že protože je člověk, nesmí s nikým nijak sblížit. Ale teď své mysli nedokáže poručit..
Začíná tedy jeho nejtěžší zkouška, na které závis nejen jeho život..!


"Nikdy nezapomeň, kdo jsi!.."



Moje hodnocení: Hon mě chytil hned od začátku a už nepustil. Bylo v něm plno napětí, díky kterému jsem se od knížky nemohla odtrhnout. Příběh o světě, který je ovládán upíry a lidé se musejí schovávat jako lovná zvěř, byl hodně dobrý..
Sice je v poslední době mnoho knížek s upírskými tématy, ale v tomto příběhu byly upíři..prostě upíři. Autor se na nich nevyřádil tím, že by jim dal nadpřirozené schopnosti(čtení myšlenek, vidění do budoucnosti apod.), nechal jim pouze vlastnosti, které už měli jejich starší zástupci..POZOR může obsahovat Spoilery!→Byli to nemrtví, kteří sáli krev, nesnášeli slunce, živili se zásadně lidmi.(ale i tady si autor domyslel pár vlastností, které..no byli spíše úsměvné než strašidelné :D..posuďte sami) Dále pak spali v poloze netopýra=na spací tyči hlavou dolů (obměna "zastaralé" rakve :D) a místo smíchu se škrábali na ruce(no to bych měla ruce dennodenně poškrábané! :D)..Zvláště tady jsme se musela vážně smát!! :D Nejvíce mě ale dostala pasáž s pažemi a lokty-nechci spoilerovat!, kdo četl tak pochopí ;-)
Opravdu mi tedy chvílemi přišli upíři spíš legrační než postavy, které by měly nahánět hrůzu..


Co se týče celkově příběhu, tak ten byl hodně zajímavý tím, že bylo vše vyprávěno z pohledu Gena-chlapce.→asi proto mi knížka trochu připomínala Half Bad-né dějem, ale formou projevu.
Líbilo se mi, že Gen nám v průběhu děje vyprávěl, nebo spíš ukázal, něco z jeho historie-co se stalo s jeho rodinou, dny ve škole a plno dalších vzpomínek..
Hodně mi to, jako čtenáři, pomohlo :-)
Jak už jsme tedy říkala, knížku jsme přečetla jedním dechem...a potřebuju další díl (Kořist, vyjde teď na podzim) :D Protože ten konec byl..tak otevřený!! A všechno změnil! :D

Knížku doporučuji. Pro ty co nemají upíry v lásce to asi nebude, ale já jsme je brala z rezervou, spíš mi šlo o to, že se mi knížka dobře četla a díky velkým zvratům a napětí mě bavila :-)

Hodnocení: 3,5 z 5
Za poskytnutí recenzního výtisku moc děkuji nakladatelství Fragment :-)

2 komentáře:

  1. No sakra, já se k tý knížce nemůžu furt dostat :D A už mě to vážně irituje :D Stejně jako s První stříbrnou knihou snů :D

    OdpovědětVymazat
  2. Tato kniha má krásnou obálku, ale není to nic pro mě :)

    OdpovědětVymazat

© My book world..
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.