Recenze na knížku: Trhni si!

Autor: Andrea Kabeláčová
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 392
Série: -----
Anotace:  Mia je sedmnáctiletá holka, která se na vlastní pěst protlouká životem. K tělu si jen tak někoho nepustí a pro drsné slovo nejde daleko. Když odejde od své nesnesitelné matky, začne žít v opuštěném domě s partičkou kluků, kteří jsou na tom podobně jako ona. Když mezi ně přijde nový spolubydlící, není z něj Mia zrovna nadšená. Hádky jsou na denním pořádku, ale postupem času se ukazuje, že na rčení "co se škádlívá, to se rádo mívá", možná něco bude.

Obálka:  Obálka si myslím zaujme svým netradičním motivem každého návštěvníka knihkupectví :D→každá knížka se totiž nemůže pyšnit gestem se vztyčeným růžovým prostředníčkem! :D A ještě k tomu ten název- Trhni si! ..Dokonalá kombinace :D Podle mě tedy odvedli návrháři obálky moc dobrou práci..
Mě se obálka líbila hned jak jsem ji uviděla-právě kvůli její "originalitě" ! ☺

Vazba: Knížka má sice skoro 400 stránek, ale je v paperbacku..což je, pro mě, dobře! Určitě by jí to slušelo i jako hardbacku, ale paperback se k ní podle mě hodí více ☺☺

Hlavní hrdina/ka: V Trhni si! se setkáváme se sedmnáctiletou a problémovou Miou. A co je na téhle dívce zvláštního??
→Žije, už v 17 letech, sama bez rodičů..v bytě plném kluků! (to by bylo asi vysněné bydlení mnoha dívek :D ) Má neustálé problémy se sociálkou-má trochu nenechavé prstíky..a hlavně má pěkně prořízlou pusu!
O Mie se nedá říct, že byla sympatická nebo ne..Je to prostě..MIA :D Někdy vám leze na nervy, jindy vás svým chováním pořádně rozesměje! ☺
Komu ale opravdu leze na nervy je, nový spolubydlící, Brandon. Jejich konverzace se nikdy neobejde bez urážek, sarkasmu, nebo mírného rýpnutí..!
U každého jejich rozhovoru se tedy rozhodně budete bavit :D





Děj: Bydlet v bytě plném kluků je pro mnoho dívek buď RÁJ a nebo NOČNÍ MŮRA-v podobě nezvednutého prkénka, hald špinavého oblečení, neustálého sledování fotbalu a všeho ostatního :D 
Pro Miu je bydlení s kluky ale RÁJ! Asi hlavně proto, že sama se chvílemi chová jako kluk→ráda mluví sprostě, nerada vaří(spíš to moc neumí :D ), neustále kluky mlátí(buď rukou, nebo i věcmi kolem sebe ) ..Ale hlavně jí to vyhovuje proto, že se nemusí vracet domů, k matce, kterou nenávidí! Klukům, samozřejmě, její přítomnost nevadí..jsou rádi, že si můžou koho dobírat apod.(i když u Mii tím riskují ránu pěstí!) Celá tahle skupina je poskládaná z lidí, kteří před něčím utíkají a kterým byl nabídnut azyl→v podobě tohoto bytu.
Všechno je tedy mezi nimi v pohodě..Dokonce ani žádná chemie mezi ní a kluky neprobíhá-bere je jako své bratry.
Vše ale naruší jeden nezvaný host, kterého Mia považuje za zloděje a dá mu co proto! Jak se ale potom ukáže, je to pouze další kluk, který se potřebuje "ubytovat". A takto se tedy velmi "mile" setkává s novým nájemníkem,  Brandonem.
Už od začátku se tedy tihle dva nebudou mít vůbec v lásce..a budou to jeden druhému dávat pěkně najevo!
Ale mezi nenávistí a láskou je opravdu jen velmi tenká hranice..a ta se může kdykoliv prolomit..



" Bože! Ty jseš takovej kus vola!"


Moje hodnocení: Páni! Ještě teď, při psaní této recenze, se směju! :D, když si vybavím jednotlivé pasáže a příhody! Od začátku až do konce jsme byli svědci tolika vtipných momentů u kterých se prostě nešlo nesmát→ještě, že jsem knížku četla doma, jinak by se na mě lidé, kvůli mým výbuchům smíchů, museli dívat jak na blázna :D !



Mezi Miou a Bradem (jeho zkrácená verze jména v knize) byla už od začátku přímo hmatatelná chemie..a to jak to mezi nimi při každé slovní přestřelce jiskřilo  bylo naprosto úžasné! :D U Mii jsem obdivovala, jak dokázala kluky(kromě Brada :D ) kdykoliv bezvadně setřít :D V konverzaci a slovních potyčkách byla vždy úžasně pohotová a kolikrát řekla takovou větu, která by mě asi nenapadla..a já jsem propukla v další smích! :D
Při čtení této knížky jsem si opravdu musela prodloužit život aspoň o několik let..! :D


Autorčin styl psaní byl schválně hodně soudobý a tím, že celý příběh byl z pohledu Mii bylo zde i hodně nespisovných a hovorových výrazů, což ale přidalo na vtipnosti ☺
Knížka je opravdu moc dobře napsaná, takže jsem ji přelouskala za pouhé 2 dny! a klidně bych si některé pasáže přečetla teď znovu :D
Rozhodně tuto knížku doporučuji!! k přečtení, nebo k napsání pod stromeček ;) ☺


Hodnocení: 5 z 5
Za poskytnutí recenzního výtisku moc děkuji nakladatelství Fragment :-)

6 komentářů:

  1. Tak pokud je to tak dobré jak říkáš, měla bych si to taky přečíst :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byla opravdu moc dobrá! Oddechová a hlavně vtipná! :) :D

      Vymazat
  2. Mmmm tak teď jsi mě navnadila :)

    OdpovědětVymazat
  3. Já tuhle knížku chci už od chvíle, kdy ji Kateřina Petrusová na goodreads ohodnotila 5 hvězdičkami :D Obálka se mi naopak vůbec nezamlouvá. Ne že by mě nějak uráželo to gesto, to ani v nejmenším, ale celý ten koncept je podle mě prostě špatný :D Trhni si! si rozhodně pořídím, ale asi sama, protože Ježíškovi by se tahle obálka určitě nezamlouvala :D
    Pěkná recenze :)

    OdpovědětVymazat

© My book world..
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.