RC: Růženky - Stephen King, Owen King


Výsledek obrázku pro růženky

Bylo, nebylo... 

Pozor, abyste u čtení této knihy neusnuli…Nemuselo by to dobře dopadnout.


Bylo, nebylo..Žila byla krásná princezna, která se píchla do prstu a usnula hlubokým spánek, ze kterého ji mohl vysvobodit pouze polibek z pravé láska.
Kdo by neznal Šípkovou Růženku a její snový příběh, podle kterého je také pojmenována nová kniha mistra horroru Stephena Kinga a jeho syna Joe Hilla. Kombinace těchto dvou autorů už na první pohled tedy čtenářům jasně napoví, že v tomto příběhu rozhodně nepůjde o žádnou dětskou pohádku.


Ne, právě naopak.Celý příběhu se odehrává v době, která je nám všem známá jako „staré boty“. Všude je plno techniky, obchodů…a hlavně lidí. Ti žijí hektickými životy a žijí ze dne na den. Všichni..až na jednu ženu.




Evie není jako ostatní lidé, se kterými se dennodenně potkává. Tato krásná  žena umí mluvit se zvířaty a je obdařena tím, že je imunní vůči Auroře. To není žádná její protivná kolegyně, ale tajemná a zákeřná „nemoc“, kterou ovšem trpí pouze ženy. Aurora u žen propukne, jakmile ulehnou ke spánku. Projevuje se tím, že ženy se už neprobudí a navíc začínají obrůstat jakousi jinovatkou upředenou z pavučiny, která je nakonec celé obalí. A stanou se z nich ony Růženky.
Asi každého by díky pohádkovým koncům napadlo, že by je zachránil polibek z pravé lásky, ale opak je bohužel pravdou.


Po vyrušení z jejich spánku jsou ženy jako smyslu zabavené. Lační po krvi, jsou všem okolo nebezpečné a nerozlišují mezi cizincem nebo rodinou – každý je jejich potenciální nepřítel.
Ženy se tedy za každou cenu snaží neusnout, aby si udržely zdravý rozum co možná nejdéle. Navěky je ale kofein udržovat čilé nebude. Je proto úlohou číslo jedna, aby přišly na to, jak jedna druhé může pomoct.
Klíčová pro ne bude Evie. Je před nimi nelehká pouť, na které si budou muset ujasnit, jestli jim v podstatě stojí ještě pořád za to, aby se spánku neoddaly naplno.

Se Stephenem Kingem jsem se setkala v knize Cujo, která se mi hodně líbila. Byla jsem tedy zvědavá, jak se mi bude líbit jeho žhavá novinka. Jako první mě na knize zaujala úžasná obálka- opravdu velmi efektivní a hlavně“čtenářsky atraktivní“ (alespoň podle mě).
Samotný příběh je hned za obálkou další velké plus. Jelikož mám pohádky odmala strašně ráda, inspirace Růženkou mě velice zaujala.
Do knihy jsme se začetla po otočení první stránky – opravdu už od začátku bylo v příběhu znát napětí a hlavně taková zvláštní atmosféra, ze které čišelo, že se s každou další stránkou mají čtenáři na co těšit.


Autoři popisovali každou scénu, postavu i prostředí do každičkého detailu, díky čemuž bylo čtení perfektně autentické a daleko lépe jsme se také mohli do příběhu vžít. Další promyšlenou věcí byl protiklad, který byl v knize použit→jednak pohádkový příběh, který byl ovšem v tomto podání až hororový - a to hlavně díky pavučinám (jelikož mám z pavouků odjakživa strach, tak pro mě byly tyto pasáže obzvlášť „příjemné“) proměně žen v krvežíznivé „potvory“, ale také v rámci rozdílů mezi ženami a muži.
Ženy zde byly popisovány jako ty silné, schopné a prokleté..zatímco muži sice nebyli spánkem nijak poznamenání, ale jejich chování přes den bylo na podobné příčce jako chování žen po probuzení z kokonu.
Opět se Stephenovi i Owenovi podařilo, že fantaskní příběh propojili s hlubokými myšlenkami, které můžeme aplikovat na dění kolem nás.


Po přečtení poslední stránky ve mně zůstal pocit, že na tuto knihu dlouho nezapomenu a opravdu jsem se utvrdila v tom, že tvorba „otce i syna“ se mi líbí čím dál víc.
Pokud jste ještě neměli to štěstí a Růženky se vám nedostaly do rukou, tak to určitě napravte, protože tato kniha si rozhodně zaslouží vaši pozornost.




Za poskytnutí knihy k recenzi moc děkuji nakladatelství knihy Beta.

Hodnocení : 5 z 5

3 komentáře:

  1. Souhlas. knihu jsem dostala pod stromek a bylo to opravdu něco. pěkná recenze.

    OdpovědětVymazat
  2. Miluju Kinga/y a na Růženky se moc těším. Dostala jsem je k Vánocům, ale chci je číst v klidu, takže si je dám až po nebo ke konci zkouškového. :-)
    Super recenze. :-)

    OdpovědětVymazat

© My book world..
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.