RC: Ty víš, že to chceš - Kristen Roupenian


Výsledek obrázku pro ty víš, že to chceš host

Láska.
Nenávist.
Svět.
My.
Bez obalu.


Výsledek obrázku pro want it

Novinka nakladatelství Host, Ty víš, že to chceš, si získala mezi čtenáři velkou popularitu a velmi rychle se fotografie s touto "oranžovou kráskou" rozšířily po mnoha sociálních sítích. Co je na této knize tak speciálního? Proč se stala bestsellerem a čtenáře pohltila? 

Jako první je důležité to, že kniha se skládá z povídek. Každá povídka je zaměřena zcela jiným směrem a všechny dohromady dávají něco zcela neotreleho a originálního. Prostřednictví hrdinů se dostaneme do různých prostředí, situaci a pocitů - a těm obzvlášť se dostaneme až "na dřeň". 

Výsledek obrázku pro woman tumblr

Autorka si s ničím nebrala servítky a cíleně se zaměřovala na věci, myšlenky, pocity a postoje, které jsou ve společnosti spíše tabuizované. Nebála se ukázat život a hlavbe nás ve všech podobách. Popisovat to, co je na nás dobrého, pozitivního či perfektního je daleko snazší, než se zaobírat pravým opakem.

Kristen má velmi specifický styl psaní, který knize dává o to větší šmrnc. Jak už bylo zmíněno na začátku, s ničím si nebrala servítky a hlavní myšlenku povídky vyjadřoval mnohdy s použitím vulgární či sexistické zápletky. Na druhou stranu, nikdy nezachazela do zbytečných detailu, spíše se snažila určitou věc "nakousnout" a nechat tak, abychom si zbytek sami domysleli. 

Z toho tedy můžeme snadno odvodit, že celá kniha bude mít psychologický podtext. Proto, podle mě, kniha rozdělí čtenáře na dvě skupiny - ty, kteří jí případnou a ty, které nenadchne. Když jsem se pouštěl do první povídky neměla jsem žádná očekávání o tom, jaká asi kniha bude. A po první povídce už jsem číst nepřestala. Všechny povídky jsem přečetla během volného odpoledne, takže je vidět, že se kniha četla dobře. 
Velké plus, které autorce dávám, je za to, že čtenáře v každé povídce vyloženě směřovala k tomu, aby četli mezi řádky. Po prvním přečtení povídky, jsem nemohla hned přejít na další, ale musela jsem ji chvíli "podržet" v hlavě a uvažovat nad její myšlenkou a hloubkou. 

Ty víš, že to chceš je originální, surová, neotřelá a apelujicí sbírka, která si boom kole ní opravdu zaslouží! 


Výsledek obrázku pro wild wild world tumblr

Moje hodnocení: 5 z 5

Za poskytnutí knihy k recenzi děkuji e-shopu Knihcentrum
Knihu můžete zakoupit ZDE

Žádné komentáře:

Okomentovat

© My book world..
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.