RC: Červený vrch-Jamie McGuire

Autor: Jamie McGuire
Nakladatelství: Fortuna Libri
Počet stran: 328
Série: -------
AnotaceScarlet je rozvedená, pětatřicetiletá matka dvou dcer a pracuje jako rentgenová laborantka. Je pátek odpoledne a má službu v nemocnici, dcery poslala na víkend za otcem. Na příjem přivážejí umírající, ošklivě pokousanou a vyhublou dívku, a její rentgenový snímek prozrazuje to, o čem se v lékařských kruzích s hrůzou již pár dnů hovoří. Z Evropy se šíří záhadný virus a svět je zachvácen pandemií, která postupuje neuvěřitelně rychle. Projevuje se nesnesitelnou bolestí břicha a bleskovým úbytkem váhy, a pak už je jen smrt. Mrtví však nenacházejí klid, ale mění se v šouravé zombie, a hledají, čím by ukojili svůj neutišitelný hlad. Vábí je lidské maso a lačně se na ně vrhají. Jedinou obranou živých je rychlost a zásah do mozku zombie.
Scarlet se upne k tomu, aby zachránila své dcery za každou cenu. Musí je odvézt na jediné bezpečné místo k přežití, které zná. Na ranč Červený vrch.

Obálka: Knížky od Jamie McGuire mají vážně krásně propracované obálky! :) Začalo to Krásnou katastrofou a nezklamal ani Červený vrch. Černobílé nebe, dům i okolí dávají jasně najevo, že v knížce se setkáme i s mnoha neveselými situacemi a červeně vyznačená cesta k ranči Červený vrch z něj dělá skvělé útočiště pro všechny hrdiny v knížce ☻Mě se obálka této knížky opravdu moc líbí a myslím si, že i Vás v knihkupectví určitě zaujme ;)

Vazba: Červený vrch má více jak  300 stránek, takže pevná vazba se tu přímo nabízí. A navíc předešlé 2 knížky od Jamie McGuire byly také v pevném provedení, takže se hezky doplňují ;) A také se tu opět setkáváme s velmi příjemným a měkkým povrchem knížky :-)


Hlavní hrdina/ka: Příběh je vyprávěj z pohledů více postav→ Hned na  začátku nás do lékařství , plného správ a teď už také i případů nebezpečné epidemie, zavede Scarlet.
Scarlet je matka dvou dívek, které naneštěstí nebyly při vypuknutí této krizové situace s ní, ale se svým otcem. Její jedinou vidinou je teď jen to, aby se dostala ke svým dcerám dřív než někdo nakažený a zůstala přitom naživu!
Dalším hrdinou je Nathan, otec malé Zoe, kterého na začátku "zombie apokalypsy" opustila žena, takže se teď musí starat o dceru sám a ještě k tomu zajistit, aby oba přežili.
A pak je tu mladá Miranda, která se spolu se svou sestrou právě na cestě ke svému otci, když je zastihne správa o šířícím se nebezpečí.
Všichni tři hrdinové před námi otevírají napínavý příběh, ve kterém jde hlavně o to PŘEŽÍT!

~Očkování proti chřipce se někdy nevyplácí~


Moje hodnocení: Po Krásné katastrofě, která se mi vážně hodně líbila jsem se na další knížky od Jamie McGuire hodně těšila, a když jsem se dozvěděla o Červeném vrchu okamžitě jsem ho chtěla! 
Po přečtení anotace jsem byla sice trochu na vážkách, protože se zombie tématikou jsem se v knížkách ještě nesetkala, ale řekla jsem si, že zkusit se má všechno-a navíc jsem nevěřila, že by autorka Krásné katastrofy mohla napsat něco špatného!
Bez jakýchkoliv předsudků jsem se tedy do Červeného vrchu pustila a čekala jsem jak na mě knížka způsobí.

Ze začátku byl děj pomalejší, spíše jsme se jen dozvídali informace o hlavních hrdinech a tom jakou situací právě procházejí. VŠECHNO se ale změnilo ve chvíli, kdy byla do nemocnice přivezena neznámá dívka Dana, která projevovala všechny známky nákazy→rychlý úbytek váhy, napůl odumřelé orgány a kritický stav celého organismu. Teď teprve začíná ten správný zmatek-lidé panikaří, schovávají se a snaží se spojit se zbytkem své rodiny, právě jako naši tři hrdinové. A na jejich strastiplné cestě se jim stane dočasným úkrytem právě Červený vrch.


Jamie McGuire opět nezklamala! Sice jsem ani nic jiného nečekala, ale opravdu se i takového téma, jako je apokalypsa, živí mrtvý a boj o přežití, zhostila opravdu velmi dobře :)
Příběh byl velmi ozvláštněn tím, že byl vyprávěn z více pohledů. Tak jsme se mohli dozvědět, jak celá situace probíhala na různých místech. Také charaktery postav se mi líbily..a to bylo právě zle! :D V této knížce totiž platí→ NESYMPATIZUJ S POSTAVAMI!, protože jich opravdu hodně umře. 
A postav v této knížce bylo opravdu hodně! Většinou jsme zvyklí jen na pár vedlejších postav, ale tady se to jimi jen hemžilo-ale i když jsou to postavy vedlejší mají v příběhu svou určitou roli, takže nezůstávají opodál.
Taky bylo úžasně vymyšlené to, jak plno věcí do sebe zapadalo nebo souviselo (jako například případ nakažené Dany-na začátku ji čtenář nedává, jako postavě vlekou váhu v příběhu, ale postupně se budeme k Daně v příběhu vracet).

Co mě ale na knížce opravdu pobavilo bylo, že autorka vymyslela vlastní pojmenování pro "živé mrtvé" → Šourači a Tupouni :D (no upřímně hned se Vám bude číst lépe o Tupounech než o Zombících!) Tímto autorka celou situaci hodně nadlehčila a to je podle mě pro čtenáře jen dobře ☻

"Kdyby se svět neřítil do apokalypsy, dalo by se mluvit o krásném dni."
str. 138

Celý příběh byl opravdu moc dobře napsaný a já jsem ho přelouskala za 2 dny. Byla jsem celou dobu napjatá, jak to vlastně celé dopadne-a hlavně, kdo přežije! (U pár hrdinů jsem si vyloženě přála, aby je autorka nechala žít!!). 
Těšit se tedy můžete na plné ulice, pole a cesty zombie, mnoho popsaných potyček s nimi, ale na druhou stranu se i v takovém příběhu bude formovat láska- a my budeme svědky té "obyčejné" i milostného trojúhelníku.

Na konci tohoto příběhu jsem byla docela v rozpacích!→měla jsem sice radost, že určité situace dopadly, tak jak dopadly, ale na druhou stranu mi bylo líto postav, které až do konce nedošly... Je to začarovaný kruh no :D

Knížku ale můžu jen doporučit! Je vážně moc dobře napsaná-není nudná, ale ani se v ní neděje zase až moc akce, že by Vám z toho šla hlava kolem. Všeho je tu s mírou-a to je podle mě u knížek tohoto typu důležité, protože si tuhle knížku nekupujeme proto, abychom nahradili nějaký horror z televize! Ne. Chceme si přečíst příběh, který nás vtáhne a nepustí, ale ne pro své "zombie" části. Ano, samozřejmě se tady s nimi setkáme, ale jsou popsaný mírněji a jsou v příběhu "okrajové".
A přesně tohle je v Červeném vrchu! Nebojte se proto přečíst si i tuto knížku od Jamie McGuire, rozhodně nebudete litovat ☺☻


Hodnocení: 4 z 5
Za poskytnutí recenzního výtisku moc děkuji nakladatelství Fortuna Libri ☺ 

1 komentář:

© My book world..
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.