RC: Neandrtálka hledá člověka - Penny Reid


Výsledek obrázku pro neandrtálka hledá

V lásce je ztracený úplně každý

Výsledek obrázku pro loveLáska a vztahy dokážou člověku někdy pěkně zamotat hlavu.
Své by o tom mohla vyprávět Janie.
Už nějaký ten pátek tajně sleduje zaměstnance ochranky ve firmě, kde pracuje. Má přesně spočítané, kdy a kde se má schovat, aby ho mohla zpoza rohu/květináče/stolu pozorovat, a zlepšit si tak den.

Samozřejmě to bere jako pouhé rozptýlení smyslů, jelikož doma na ni vždy čeká její přítel. Dalo by se tedy říct, že Janie má vše, co by mohla chtít.
ZATÍM.
Jedno jediné slovíčko, na kterém ale závisí v podstatě vše.
ZATÍM Janie nepřišla domů a nenašla prázdný obal od kondomu.
ZATÍM Janie neudělala tlustou čáru za svým (ex)přítelem.
ZATÍM Janie nevyhodili ze dne na den z práce.
ZATÍM Janie nevidí všechno černě.
ZATÍM Janie nestála tváři v tvář svému idolu z práce.

Člověk si mnohdy ani neuvědomuje, jak tenká hranice mezi štěstím a neštěstím nás v životě obklopuje. Jeden máme "vše" a ten další nám bohužel zbývají jen oči pro pláč.
A pro Janie to platí dvojnásob. Během pár dnů se jí zhroutil celý svět.
Je bez přítele. Bez práce. a tím pádem i bez šance na světlou budoucnost.
Jak se ale říká : Nic není tak horké, jak se to uvaří.

V celé té negativní smršti se totiž Janie přihodí něco až nečekaně kladného. Setká se se svým (tajným) idolem, Quinnem.
Ani ve snu by ji nenapadlo, že se mu někdy podívá zpříma do očí, natož aby s ním mluvila. A světe div se, stalo se. Bohužel pro ni, ji jejich setkání zastihuje až v den jejího vyhazovu.
O to překvapující pro Janie je, když poté Quinna potká náhodně v baru, kde ji překvapí nejen svou přítomností, ale také nabídkou nové práce. 
Ze začátku nemá o práci u ochranky, ale lepší něco nežli nic, no ne? 
A tady přijde další "rána". Na Janie čeká místo, které dokonale sedí k jejímu ekonomickému vzdělání. Že by se přeci jen štěstí neotočilo zády úplně?

Největší záhadou pro ni ale zůstává Quinn. Kdo to vlastně je? Proč ji pomáhá? A proč se někdy chová tak divně a tajemně?


Novinka od nakladatelství Baronet pro mě byla velkým lákadlem. Romány tohoto nakladatelství mám ve velké oblibě a už jen samotná obálka této knihy napovídala, že to bude další kniha, kterou si budu potřebovat přečíst. A nemýlila jsme se.

Příběh Janie byl úžasný. V každé z nás je kousek "neandrtálky", která se někdy chová neohrabaně; rychleji mluví, než přemýšlí; blábolí nesmysli a ztrapní se v té nejnemožnější chvíli. Ano. Ať chceme nebo ne, tohle je součást našeho já. A nejčastěji naše "neandrtálské kousky" vyvstávají na povrch právě v přítomnosti někoho, kdo se nám zatraceně líbí. (proč dobrovolně nespáchat sociální sebevraždu, že jo)
A Janie byla krásným prototypem hrdinky, ve které se (dle mého názoru) najde spousta čtenářek. A proč? Protože byla reálná. Neměla na růžích ustláno. Byla to obyčejná dívka z masa a kostí, která si s sebou každý den nese svůj uzlíček starostí.
Její výsadou byla její chytrost. A právě tím jsem k ní asi tolik inklinovala. Mám ráda hrdinky, kterým to pálí (ačkoliv v něčem byla teda pěkně naivní, to za jo!), a které svou chytrost taky umí využít.

Další věcí byla její síla. Ačkoliv se jí v životě zhroutilo snad všechno, co mohlo, nevzdávala to. Nehroutila se a netrávila hodiny v sebelítosti. Postavila se na vlastní nohy a udělala všechno proto, aby šla dál.

A konečně k hlavní mužské postavě. Quinn byl...nepředvídatelný. Ano, toto přídavné jméno ho podle mě vystihuje naprosto přesně. Od začátku jsem nevěděla, kam ho zařadit. A upřímně mi k tomu nepomohlo ani dvacet či třicet stran. Neustále se choval pěkně divně a snažil se mít kolem sebe auru tajemna. Chvílemi se choval jako dokonalý slušňák a z toho to byl bad boy Quinn. Bylo to s ním jako na houpačce.

Celkově jsem si čtení knihy užila. Některé věci jsem předvídala, některé ale pro mě byly zcela nečekané - kdo bude číst, tak uvidí. Autorka vytvořila vtipný příběh, který jako by napsal sám život. Za mě rozhodně doporučuji!



Související obrázek

Moje hodnocení: 5 z 5

Za poskytnutí knihy k recenzi děkuji nakladatelství Baronet
Knihu můžete zakoupit ZDE

1 komentář:

  1. Tahle knížka na mě čeká v telefonu :D
    Dost mě pobavil ten název, tak jsem si řekla, že by to nemuselo být špatné, takový lehký, oddechový příběh, který by mě mohl potěšit. :D
    Bohužel, jsem se ke knize ještě nedostala, ale díky tvé recenzi si rozhodně budu muset na knihu udělat čas. :D ♥

    OdpovědětVymazat

© My book world..
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.