RC: Jako ve filmu - Kelly Oram


Hudba, film a láska = dokonalá kombinace

Mít sourozence není někdy žádný med. Ne nadarmo se říká, že "sourozenec je náš největší nepřítel...,bez kterého bychom si ale nedokázali náš život už představit." Sice nás někdy pekelně štve, dává nám zatopit, vždy si bere "tu větší půlku", bonzuje na nás rodičům a pěkně nás ztrapní v momentě, kdy je to nejméně vhodné, ale to naše krev. Když totiž pomineme tyto dětinské "přestupky", je to někdo, kdo nás vyslechne, má nás upřímně rád, brání nás zuby nehty a nikdy by nás nenechal ve štychu.
Suma sumárum - sourozenci nejsou k zahození!

Už jste ale potkali někoho, kdo by byl z trojčat? Mít jednoho sourozence je poměrně běžná záležitost, ale rovnou dva?! A ještě k tomu stejně staré. To už potom docela jiný level.

Své by o tom také mohl vyprávět Nate. Ano, správně. Náš hlavní hrdina je z trojčat, konkrétněji tedy je prostřední z trojčat. Jelikož oproti bratrům poměrně tišší, klidnější a umírněnější, nemá to s nimi nijak lehké. Je jasné, že v určitém věku bude u tří kluků pekelná "ponorka", takže přijde den a Nate si řekne: "Dost!"

Rozhodne se, že si najde podnájem. Své bratry má rád, ale potřebuje ve svém živote klid a pořádek, aby se mohl naplno věnovat tomu, co je jeho podstatou - a to hudbě. hudba je pro něj něčím, bez čeho by si nedokázal svůj život vůbec představit. A ničím si nenchá tuto jeho životní "lásku" narušit. Ačkoliv se říká, že "pokud nás má někdo opravdu rád, bude nás podporovat v tom, co nás dělá šťastným" u Nate to moc neplatí. A teď nemyslím jeho rodinu. Spíše jeho milostnou sféru. Jeho dívka Sophie v hudbě vůbec nevidí to co Nate a tím pádem jeho podporou moc není. Je tedy jasné, že Nate bude muset tento "boj o hudbu" vybojovat sám.

Éra, kterou chce započít novým bydlením, má ale jeden malý (nebo velký?) háček. Spolubydlící, kterého by měl mít, je totiž dívka. 
Může jedna jediná dívka Nateovi něco opravdu zkomplikovat? Dokáže se postavit na vlastní nohy? A jak se bude vyvíjet jeho vztah se Sophií?

Výsledek obrázku pro love tumblr

Kelly Oram jsem již znala z jejích předešlých knih a byla jsme zvědavá, s jakým příběhem pro své čtenáře přišla tentokrát. Bylo mi jasné, že to opět bude milá YA, která bude plná humoru, pubertálních problémů a lásky. Už prvotní nápad s trojčaty mě mile překvapil. V příbězích jsem se v průběhu let setkala s mnoha variantami rodin - jedináček, adoptovaná, dvojčata, dva sourozenci, tři sourozenci, sestra a nevlastní bratr.. - ale ani jednou se tam neobjevil "trojlístek". To pro mě bylo vítané zpestření.

I v této knize mi autorčin styl psaní sedl a v podstatě jsme celý příběh přečetla během jednoho odpoledne. Knihy tohoto typu se čtou velmi dobře a Kelly vždy zvolí téma, které prostě čtenáře musí bavit!
Já osobně mám "slabost" pro hrdiny (ale i kluky v reálu), kteří mají tvořivého ducha, umí hrát na nějaký nástroj a celkově mají nějaký náboj. Natea jsem si proto díky jeho hudební "lásce" hned oblíbila. Bylo fascinující sledovat, kolik energie do svého koníčku dává a jakou z něj má radost.

Touto knihou se mi Kelly trefila do vkusu, a kdyby v celkovém kontextu nebyla psaná spíše pro mladší čtenáře (už jsem si na ni připadá "stará" :D), tak bych jí dala plný počet hvězd. Za mě tedy můžu Jako ve filmu určitě doporučit!

Výsledek obrázku pro love tumblr


Moje hodnocení: 4 z 5

Za poskytnutí knihy k recenzi děkuji nakladatelství Baronet
Knihu můžete zakoupit ZDE

Žádné komentáře:

Okomentovat

© My book world..
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.