Vánoční čas (6) Mikuláš ☺

Mikuláš, Anděl a Čert! Trojice na kterou se každé dítě těší, protože dostane sladkou nadílku :3


Už jako malá jsem se na Mikuláše, Anděla, (a později i čerta :D) těšila..☺ Znamenalo to pro mě totiž, že Vánoce už VÁŽNĚ začaly!
Pamatuju si, jak jsem se doma dívala z okna na plno skupinek Čertů, Mikulášů a Andělů a doufala jsem, že k nám dojdou bez Čerta :D :D  Vždycky jsem měla také trému ze zpívání básniček před Mikulášem..takže pak docela trvalo než ze mě vůbec nějaké slovo vylezlo :D Ale nakonec jsem vždycky něco málo zazpívala a Mikuláši se mě zželelo a něco mi přeci jen dal :)
A postupně jsem už pak balíčky nedostával od samotného Mikuláše, ale nacházela jsem je na balkóně→kde jsem se stejně bála chodit, protože co kdyby tam na mě čekal nějaký ten čert že! :D :D

Když to porovnám s dneškem..tak už jsem za okna žádné takové skupinky neviděla..! Je škoda, že už nechodí tolik Mikuláši co dřív→ zvláště pro děti.. Já jsem dnes největší frekvenci této trojice viděla, paradoxně, na naší škole :D Někteří dobrovolníci z maturitních ročníku se převlékli za tyto postavy a chodili celý den po třídách a malovali nám po obličejích! a za bonbón chtěli písničku :D :D Já mám masky ráda, ale chodit v tom po celé škole..to se mi moc nechtělo, tak jsem musela zpívat no :D
No..byl to vážně zábavný den :D

Celkově mám tedy tuhle Vánoční "tradici" ráda. A líbí se mi na ní, že už ji lidé tolik let udržují aktuální ☺ Mikuláše slavili už naši vzdálení prapředkové, kteří vycházeli z legendy o  sv. Mikuláši, který pomohl jednomu zchudlému šlechtici, který musel poslat své tři dcery pracovat...Mikuláš dal každé,  podle legendy, pytlík zlaťáku pod okno, aby se mohly vrátit zpět k otci ☺
Tak takovou legendu jsme se o Mikuláši učili ještě na základní škole a mě se dodnes zachovala v paměti :)  
Mikuláš prostě k Vánocům neodmyslitelně patří a i když tento den někteří lidé vůbec neslaví (což je velká škoda!) měli by ho brát aspoň na vědomí ;) 
                    
A jak dopadl Váš Mikuláš? :)
Máte tento den rádi? :)

5 komentářů:

  1. Ahoj nominovala jsem tě do jednoho TAGU, budu ráda když ho vyplníš! :)
    http://zavk.blogspot.cz/2014/12/liebster-award-tag.html

    OdpovědětVymazat
  2. To u mě to bylo vždy tak, že přišel Mikuláš a anděl, čert čekal za dveřmi. :D Ale také si říkám, že se mi po nich stýská. A včera jsem neviděla ani jednu skupinku! Škoda. :(

    OdpovědětVymazat
  3. My moc Mikuláše neprožíváme, ale malé drobnosti dostáváme. :))

    OdpovědětVymazat
  4. Moc hezký článek:))
    Mikuláše slavíme každý rok a dokonce i s přítelem si dáváme Mikulášské dobroty:) Za pětiletou sestřenicí mikuláš s andělem i s čertem letos opět přišel a to bylo slziček:D
    http://lifewithveronica.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  5. Já Mikuláše nikdy moc ráda neměla, protože jsem mu musela zpívat. když jsem byla malá, tak jsem se styděla, a když jsem pak trochu povyrostla, už mi to přišlo trapné, ale kvůli malému bráškovi k nám chodil ještě docela dlouho. No, nic proti Mikulášovi nemám, je to pěkná tradice, ale nijak moc kladných vzpomínek na ni nemám.... Zato chodit od domu k domu převlečená za anděla mě bavilo mnohem víc :)

    OdpovědětVymazat

© My book world..
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.