RC:Dreamologie - Lucy Keating

Výsledek obrázku pro dreamologie


Sny v té nejkoncentrovanější podobě.


Sny.
Každý si během spánku v hlavě vytváří formu reality, do které nemůže zasahovat nikdo jiný než on a která by byla jen podle jeho představ. O věcech sníme jako děti i jako dospělí a v životě se snažíme tyto své sny do jisté míry splnit.

Co kdyby se vám ale stalo, že se váš sen stane skutečnějším než byste vůbec čekali?

Přesně to se totiž stane Alice, která už od svého dětství sní každý den o svém smyšleném kamarádovi Maxovi. Každou noc s ním ve snech prožívá mnohá dobrodružství a ani po mnoha letech, která uplynula, se její sny nezměnily.
Vysnila sis svého prince a nejlepšího kamaráda, za kterým se vždy do snů těší a na kterého poté přes den stále vzpomíná.
Když ale kvůli přestěhování nastoupí do nové školy a Maxe uvidí v její nové třídě, nemůže uvěřit svým očím.

Sní?! A nebo se dočista zbláznila? Maxe si přeci vymyslela ve své hlavě, tak jak by mohl být tady?
Sice s ním tráví každou chvíli ve snech, ale že by o něm "snila" i přes den se jí ještě nikdy nestalo, takže už jí zbývá jen uvěřit tomu, že je to opravdu skutečnost.
Po dlouhých minutách ve třídě, si Alice uvědomí, že neblouzní a že před ní opravdu stojí Max, respektive kluk, který je mu až moc podobný. Otázkou teď zůstává, kdo to vlastně je.

Alice tedy začne zjišťovat, jestli je možné, že by Max ze školy byl také její Max ze snů, a i když se ze začátku Max snaží hrát, že Alice nezná, ukáže se, že je opravdu jejím snovým princem. A co Alice šokuje snad ještě víc, je fakt, že Max o ní ve svých snech sní každou noc také.
A teď pro oba začíná opravdové dobrodružství, po kterém Alice každou noc ve svých snech tak touží. Oba se budou snažit přijít na to, jak je možné, že jeden o druhém sní a také na to, jak to že si společné sny pamatují. 

Max i Alice jsou teď v docela nelehké situaci - oba si mysleli, že aktéra svých snů nikdy nepotkají a i jejich vzájemný vztah dostane kvůli realitě pěkně zabrat. Jedna věc je totiž společně prožívat sny, ale čelit reálným starostem je o moc těžší.
Přijdou společně na záhadu jejich snů?
Vydrží jejich přátelství i nadále? Nebo je mezi nimi po tolika letech i něco víc?


Příběh Alice a Maxe mě podle anotace velmi zaujal. 
Už dříve jsem měla s podobně laděnými knihami zkušenost -např. Stříbrná kniha snů se mi líbila opravdu hodně!-, takže jsem nad čtením této novinky dlouho neváhala.
Problematika snů je podle mě opravdu velkým lákadlem pro čtenáře YA literatury, což dělá z Dreamologie velmi dobře zapamatovatelnou a ojedinělou knihu.

Z anotace se dozvídáme, že Alice potkává v reálném světě svého vysněného kluka, Maxe, a autorka nám posléze zamotá hlavu tím, že ze snů zná i Max Alici. Ve snech tak mezi nimi vidíme jasné pouto, které ovšem podložené pouze vysněnou realitou. V reálném životě toho o sobě ví docela málo, což bude velkou propastí, kterou mezi sebou budou mít. Veškeré napětí a dobrodružství posléze v knize zajišťuje jejich společné pátrání po příčině jejich snů a společného spojení v nich.

Lucy Keating vytvořila velmi milou a oddechovou knihu pro YA čtenáře, která v sobě ukrývá velký potenciál. Co si budeme namlouvat, sny máme všichni, a kdyby se ten největší mohl stát skutečností, byli bychom stejně šťastní jako Alice, takže si knihu nejde nepřečíst. Začátek knihy tak tedy vypadá velmi slibně - díky snové linii jsme svědky společných chvil Alice a Maxe, které probíhají pod jejich zavřenými víčky a na druhé straně je tu realita,ve které se Alice snaží přijít věci na kloub.
Celkové nadšení z knihy jsem měla velké, ale v druhé polovině příběhu trochu opadlo. Některé věci autorka vyřešila až moc nereálně a podle mě i stroze, což byla škoda, jelikož to ubralo na konečném dojmu z knihy.

I tak u mě ale převládá to pozitivní, co jsem v knize našla. Už jen svou obálkou kniha působí velmi mile a příjemně a po jejím dočtení budete nabití dobrou náladou, která vás bude provázet po celou dobu Alicina příběhu.
Dreamologii bych doporučovala všem snílkům (což jsem právě já) a milovníkům optimistických příběhů, které jim vykouzlí úsměv na tváři.☺




Moje hodnocení: 4 z 5

Za poskytnutí knihy k recenzi děkuji internetovému eshopu Knihy Dobrovský
Knihu zakoupíte ZDE
Nakladatelství Fragment

5 komentářů:

  1. Knížku jsem dala kamarádce k Vánocům. Zaujala mě jak obálkou, tak anotací, a měla jsem chuť si ji přečíst :) Určitě se k ní chci časem dostat, ale zatím nějak není čas. :) Měj se hezky :)

    OdpovědětVymazat
  2. V zásadě s tebou souhlasím, je to moc milá knížka :)

    OdpovědětVymazat
  3. Na tuhle knížku už se dlouho těším. Díky za připomenutí. Musím se po ní poohlédnout.

    OdpovědětVymazat

© My book world..
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.