RC: Purpurové řeky - Jean-Christophe Grangé

Není thriller jako thriller 


Francouzsky thriller, který se podvědomí čtenářů i nečtenářku dostal díky stejnojmenném filmovému zpracování. Díky novému vydání se ke mně tato knihy dostala a jelikož jsem ještě neviděla film (hrůza, já vím) s nulovou představou jsem se do něj hned pustila. 
Ne, že bych si knihu nepřečetl, pokud bych už viděla film (knižní předlohy jsou vždy o dost lepší), ale spíš využiji toho, že vážně vůbec nevím, jakým směrem by se mohl příběh vyvíjet. 

Na úvod děje se setkáváme s detektivek Pierre Niémansem, který je povolán k brutální vraždě. Samotné prostředí místa vyšetřování je velmi nehostinne a nachází se  v horách, což dodává na tajemné atmosféře.
Jeho paralelu je Karim Abduf, který naproti tomu řeší zhanobeni hrobu a vloupání se do školní kartotéky. Aniž by to tušili, tyto dva případy záhy oba může spojí a udělají z nich dva vyšetřovatele směřující za stejným cílem. 
Prostřednictvím vyšetřování se dostává do vysokých kruhů a jsou svědky toho, čeho všeho jsou lidé schopni. 
A více už prozradit nemůžu, abych vás neochodila o hojně momenty překvapení. 


Grangé vytvořil opravdu mistrovské dílo, které člověk musí přečíst na jeden zátah. Od příběhu se mi po celou dobu nešlo odpoutat. Každá další stránka ve mě probouzela stále věští zvědavost, jelikož se pořád něco dělo. Vše bylo vytvořeno tak, aby si mohl velmi promyšlené hrát s naší mysli, aby nás nakonec dokonale převezli. Když už jsem myslela, že jsem na něco konkrétního možná přišla, zase jsem byla "vedle". 

Každý z hrdinů byl jiný a jejich společná práce byla o to víc zajímavější. Každý měl na věc svůj úhel pohledu a hlavně každý užíval jiné metody. Tento motiv mi přišel podobný jak to například bývá u detektivů, kteří vedle sebe mají vždy odlišnou polovičku (Holmes - Watson, Poirot - detektivové, Mulder - Scully)

Prostředí by po celou dobu velmi tajemné a autorovi se podařilo vytvořit obraz vyšetřování, který člověku popisováním detailů, brutality a surovosti kolikrát opravdu přivádí husí kůži. 

Jsem opravdu moc ráda, že jsem si tuto knihu mohla přečíst ( a zároveň jsem ráda, že se ke mně dostala až teď, protože dřív bych si na ni asi netroufl) 

PS: Na film se určitě také podívám, abych mohla porovnat jednotlivá zpracování. 


Hodnocení : 5 z 5 

Za poskytnutí knihy k recenzi děkuji e-shopu knihcentrum 
Knihu můžete zakoupit ZDE 

Žádné komentáře:

Okomentovat

© My book world..
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.